مدیرکل منابع طبیعی گیلان، مساحت کاداستر شده در سطح استان اعم از ملی و مستثنیات را یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۳۶۹ هکتار دانست و عنوان کرد: این اراضی به اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان جهت ثبت و بارگزاری و تثبیت و نهایتا اخذ سند مالکیت ارسال شده است.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه طرح کاداستر طی ۱۵ سال اخیر در دستور کار است، اظهار کرد: این طرح با همکاری ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک استان در دست اقدام بوده و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کاداستر اراضی استان به انجام رسیده است.

میرحامد اختری افزود: کاداستر کاربری اراضی را مشخص و مالکیت اراضی ملی و مستثنیات را تعیین می‌کند، زیرا به واسطه خطاهای گذشته در کاربری ها، شاهد اختلاف بین مردم و دولت هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح استان گیلان، یادآور شد: پروژه حدنگاری اراضی ملی و دولتی برابر قانون جامع حدنگاری و دستورالعمل و تفاهم نامه‌های مشترک فی ما بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان گیلان شروع شده و تقریبا تاکنون به اتمام رسیده است.

اختری، مساحت کاداستر شده در سطح استان اعم از ملی و مستثنیات را یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۳۶۹ هکتار دانست و عنوان کرد: این اراضی به اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان جهت ثبت و بارگزاری و تثبیت و نهایتا اخذ سند مالکیت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در طرح کاداستر اراضی ملی از ۹۰۳ هزار و ۸۲۸ هکتار، ۴۲۲ هزار و ۵۴۰ هکتار آن تبصره ۳ ماده ۲ قانون ملی شدن جنگل هاست، خاطرنشان کرد: کاداستر ۸۴۴ هزار و ۴۹۶ هکتار از اراضی ملی تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ منجر به صدور ۱۴۶۸ فقره سند مالکیت به نام دولت جموری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور شده است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان اجرای کاداستر در استان گیلان را به واسطه موقعیت جغرافیایی و پوشش گیاهی بسیار دشوار دانست و بیان کرد: با مشارکت دستگاه قضایی کاداستر به جاهای خوب رسیده و تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد.