چگونه جوش های صورت را از بین ببریم ممکن است جوش های صورت و دیگر جاهای بدنتان شما را خسته کرده باشند همینطور ممکن است برای درمان جوش هایتان به انواع داروها و محلول ها پناه برده باشید در ادامه راه حلی طبیعی برای درمان جوش ها […]







چگونه جوش های صورت را از بین ببریم ممکن است جوش های صورت و دیگر جاهای بدنتان شما را خسته کرده باشند همینطور ممکن است برای درمان جوش هایتان به انواع داروها و محلول ها پناه برده باشید در ادامه راه حلی طبیعی برای درمان جوش ها آورده شده است این مقاله به بررسی درمان طب سنتی برای از بین بردن جوش های صورت پرداخته است


متخصصان طب سنتی بر این باورند که علت بروز جوش ها با سیستم داخلی بدن در ارتباط است. درنتیجه بعد از شناسایی مشکل، پوست صاف و تمیز می شود. در طب سنتی مصرف بعضی غذاها و ماسک ها سبب بهبود جوش های مختلف شده و شما را از این مشکل رایج پوستی دور نگه می دارد.دیدگاه طب سنتی در مورد ایجاد جوش صورت با طب رایج تفاوت می کند. طب سنتی بر این اعتقاد است که وقتی جوش یا بثورات جلدی روی پوست صورت بروز می کند، این مسئله به نوعی با داخل بدن در ارتباط است چون پوست یک پوشاننده برای کل بدن است و اگر قرار باشد اتفاقی در اعضای داخل بدن بیفتد پوست فقط آن را نشان می دهد، یعنی با دیدن هر نوع جوش کوچکی روی صورت اولین کاری که پزشک طب سنتی انجام می دهد بررسی اندام های داخلی بدن است.برای آن هایی که از جای جوش شکایت دارند پیشنهاد طب سنتی این است که طی روز از آب هویج زیاد استفاده کنند. هویج مدر است و با تنظیم قاعدگی رنگ پوست را شفاف می کندهمان طور که می دانید بدن مواد زائد و فضولاتی دارد که باید دفع شود و بدن هوشمندانه برای سالم نگه داشتن معده، روده و… این مواد زائد را گاهی روی پوست می ریزد تا اعضای داخلی را سالم نگه دارد، بدن انسان یک سیستم فعال است که مواد غذایی را دریافت کرده، مواد مناسب را جذب و مواد اضافی را دفع می کند. پس، از این دیدگاه مسئله دفع مواد زائد انسان بسیار مهم است. البته راه های زیادی برای دفع این مواد وجود دارد. یکسری از مواد زائد باید از طریق مدفوع دفع شوند. برای داشتن پوست سالم باید سیستم گوارش سلامت و بدون درد باشد. خیلی از مواد دفعی بدن هم از طریق ادرار باید دفع شوند پس حتماً بررسی وضعیت کلیه و سیستم ادراری افراد باید مورد بررسی قرار گیرد. یکسری از مواد هم باید از طریق پوست دفع شوند.




روغن چای


اگر همیشه درگیر خرید محصولات شیمیایی هستید و تا کنون اسم روغن بوته چای را هم نشنیده اید، باید بگوییم که این روغن از گیاه «ملالوکا» گرفته می شود که بومی استرالیا است. این روغن خواص ضدالتهابی طبیعی قوی دارد و درمانی مناسب برای جوش محسوب می شود.روغن بوته چای در مقایسه با محلول بنزوئیل پراکسید ملایم تر بوده، اما به همان اندازه در درمان جوش موثر است.البته باید بدانید که روغن بوته چای تاثیر خود را به تدریج ایجاد می کند.اما روش مطمئن تری برای مقابله با جوش محسوب می شود.چند قطره از این روغن را با ۲۰ تا ۴۰ قطره عرق هاماملیس ترکیب کرده و با یک گلوله پنبه ای به صورت خود بزنید.یادتان باشد که از این درمان ضدجوش، روزانه فقط دو بار استفاده کنید.چون بیش از این باعث خشک شدن پوست شده و ممکن است مشکل جوش را تشدید کند.






دانه های یاقوت به کمک شما می آید


در حال حاضر که فصل انار است، می توان از این میوه پرخاصیت برای رفع جوش های صورت استفاده کرد. انار یا آب انار ترش و شیرین یا حتی استفاده از رب انار می تواند مفید باشد. اگر می خواهید رب انار استفاده کنید بعد از وعده های غذایی یک قاشق چای خوری از آن را مصرف کنید. رب انار هم معده و هم کبد را تقویت می کند و خاصیت قرمزی جوش با خوردن انار خیلی بهتر می شود.






ماسک ضدجوش


استفاده از ماسک سفیداب قلع به همراه شیر 15 دقیقه بر پوست برای درمان کک و مک، شفافیت و شادابی پوست مفید است. برای درمان کک و مک استفاده از لعاب اسفرزه، کف دریا و لیمو ترش دوماه بر روی پوست و ماسک پودر باقالای خشک شده به همراه آب و گلاب بسیار موثر است. مصرف ماسک سفیداب کف و آب ماست 15 دقیقه روی پوست بدون ماساژ به مدت دو ماه برای درمان جای جوش موثر است. استفاده از ماسک ژل آلووئه ورا شب ها قبل از خواب 10 دقیقه بر روی پوست برای درمان جای جوش بسیار مفید است.




پوره بزنید


ماسک پوره خیار و سیب زمینی خام شاداب کننده پوست کلاژن ساز دارای طبع سرد و ضد جوش است و ماسک شیرخشت به همراه شیر گاو محلی بر روی پوست به از بین بردن جوش و جای جوش به دلیل طبع سرد آن موثر است.




منبع: الودکتر

[ad_2]

Source link