حدود دو ماه دیگر دوره چهار ساله ریاست فرامرز الماس خاله در هیات فوتبال گیلان به پایان خواهد رسید تا شاهد سکان داری فردی دیگری یا خودش در راس هرم فوتبال گیلان باشیم.

ندای گیلان:حدود دو ماه دیگر دوره چهار ساله ریاست فرامرز الماس خاله در هیات فوتبال گیلان به پایان خواهد رسید تا شاهد سکان داری فردی دیگری یا خودش در راس هرم فوتبال گیلان باشیم.

خبرهای رسیده حاکی از مخالفت بعضی از مسئولین در استانداری و تربیت بدنی با ابقای رییس کنونی هیات فوتبال گیلان می باشد! اما به نظر می رسد که داستان فوتبال با رشته های ورزشی دیگر تا حدودی متفاوت است، به عبارتی دیگر طبق قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، دولتی ها حق تغییر و تحول در فوتبال را نخواهند داشت و اعضای مجمع و فدراسیون تا حدود زیادی تعیین کننده خواهد بود.

براین اساس با نزدیک شدن به پایان دوره چهار ساله الماس خاله، رایزنی های موافقین و مخالفان با فدراسیون فوتبال و شخص کفاشیان انجام خواهد شد تا موضع پایتخت نشین ها در این زمینه مشخص گردد ضمن اینکه انتخابات فرد جدید، سه تا شش ماه پس از اتمام دوره، انجام خواهد شد تا مجمع رییس جدید را مشخص نماید!

شنیده ایم تا زمان انتخابات جدید، رییس کنونی یا نایب رییس هیات فوتبال استان، سکان هدایت فوتبال گیلان را بر عهده خواهند گرفت و متولیان ورزش استان، نمی توانند شخص دیگری را بدون رضایت کفاشیان در مسند کار قرار دهند.

البته اداره کل ورزش و جوانان استان، تاکنون در زمینه تغییر و تحولات آینده فوتبال گیلان، رسما اعلام موضع نکرده است، هرچند که بعضی از افراد با نفوذ در ورزش استان، از ورود فردی دیگر یا اصلاحات در ساختار فوتبال استان استقبال نمایند!

به هرحال آنچه مسلم است اعضای مجمع هیات فوتبال استان، نقش اصلی را در انتخابات رییس جدید ایفا خواهند نمود و هر کدام از طرفین بتوانند در مجمع تاثیرگذارتر باشند، شانس موفقیت بیشتری خواهند داشت!

البته نباید فراموش کرد که شاید داستان فوتبال اصفهان و تهران در گیلان نیز تکرار شود که همه این اتفاقات به فدراسیون بستگی دارد، هرچند که در ساختار ورزش کشورمان، هیات های ورزشی برای موفق عمل نمودن نیازمند حمایت ادارات کل ورزش و جوانان هستند و عدم همکاری می تواند ضربات جبران ناپذیری را بر پیکر فوتبال وارد نماید که دود این آتش احتمالی به چشم باشگاه ها و فوتبالی ها خواهد رفت./روزنامه سوال جواب