تحقیقات نشان داده است کسانی که مقدار زیادی ماست مصرف می کنند به طور باورنکردنی ۸۱ درصد بیشتر از کسانی که فقط کالری مصرفی‌شان را محدود می‌کنند، چربی شکمی از دست می‌دهند.

به گزارش ندای گیلان،گنجاندن منظم ماست در رژیم غذایی سالم، لاغرتان می‌کند! در تحقیقات دانشگاهی مطلب اثبات شده است. محققان دریافتند، نمونه‌های تحقیقی که هم‌زمان با رژیم غذایی و کم کردن کالری کلی بدن‌شان، روزانه حدود ۵۰۰ گرم ماست خوشمزه و ترش می‌خورند، تقریبا ۲۲ درصد بیشتر وزن کم می‌کنند و به طور باورنکردنی ۸۱ درصد بیشتر از کسانی که فقط کالری مصرفی‌شان را محدود می‌کنند، چربی شکمی از دست می‌دهند.

اما این همه‌ی ماجرا نیست، دکتر مایکل زمل (Michael Zemel) استاد تغذیه و پژوهش‌گر می‌گوید «ماست برای کسانی‌ که رژیم می‌گیرند، یک سوم بیشتر، عضله‌ی بدون چربی ذخیره می‌کند و این بدان معناست که ماست متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن را بالا می‌برد، کالری بیشتری می‌سوزانید و در نتیجه کاهش وزن بیشتری خواهید داشت.»

از آنجایی‌ که چربی دور کمر باعث ترشح هورمون کورتیزول می‌شود، بدن برای مقاومت، چربی شکمی بیشتری ذخیره می‌کند. کلسیم که ماست مقدار زیادی از آن را دارد به سلول‌ها پیام می‌دهد که کورتیزول کمتری دریافت کنند و این کاهش وزن را ساده‌تر می‌کند.

شما فکر می کنید چطور می شود سریع تر چربی های دور شکم و پهلو را آ ب کرد؟

اگر تجربه ای در این زمینه دارید از بخش نظرات آن را با ندای گیلان به اشتراک بگذارید.