نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: چای ایرانی از نظر تبلیغات مظلوم مانده است و عرضه کنندگان این محصول باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از لنگرود، مهرداد بائوج لاهوتی  در جلسه بررسی مشکلات چایکاران و کارخانجات چایسازی که در کارخانه دامنه روستای لیسه‌رود بخش کومله شهرستان لنگرود برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تلاش های صورت گرفته و کارهای در دست انجام در آینده شاهد پیشرفت صنعت چای خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کارخانه دار، چایکار و مسئولان متفرق شوند و هر کسی حرف خودش را بزند کار مثبتی به ثمر نخواهد رسید افزود: بهترین راه تشکیل کارگروه از بین کارخانه‌داران است.

وی پیشنهاد تشکیل یک تعاونی پنج نفره از میان کارخانه داران را عنوان کرد و افزود: افرادی که انتخاب می شوند فرصت مشورت دارند و می توانند راهکار واحد خود در خصوص حل مشکل چای را در جلسه آینده عنوان کنند.

لاهوتی با اشاره به اینکه چای ایرانی از نظر تبلیغات مظلوم مانده است تصریح کرد: تبلیغات از نظر روانی بسیار تاثیرگذار است و عرضه کنندگان این محصول باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

لاهوتی خاطرنشان کرد: صدا و سیما می تواند با ساخت و نمایش مستندهای تصویری در قالب برنامه های متنوع و تیزرهای جذاب تبلیغاتی اهرمی قوی جهت ایجاد افزایش تقاضا برای خرید چای ایرانی و عدم استقبال از خرید چای خارجی باشد.

وی تصریح کرد: چای خارجی دارای اسانس غیر بهداشتی و مضر است و زمانی که خودمان تولید کننده چای مرغوب و درجه یک هستیم نباید از چای خارجی استفاده کنیم.

به گزارش ندای گیلان، در پایان این جلسه که با حضور فرمانده انتظامی، اعضای شورای تامین، رئیس اداره چای، کارخانه داران، سهامداران تعاونی چای و همچنین فرماندار لنگرود برگزار شد، 5 کارخانه دار به عنوان کارگروه بررسی مشکلات کارخانه داران و تهیه گزارش در این خصوص انتخاب شدند.