مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: چالش‌های زیادی را در پیش رو داریم که باید با تجهیز شدن به دانش روز و مهارت‌های لازم بر آنها غلبه کنیم.

ندای گیلان:مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: چالش‌های زیادی را در پیش رو داریم که باید با تجهیز شدن به دانش روز و مهارت‌های لازم بر آنها غلبه کنیم.

 بلبل آبادی گفت: رشد و توسعه اقتصادی بدون رشد در بخش زیرساخت‌ها امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق به عنوان یکی از صنایع زیربنایی نقش مهمی در ایجاد امکان رونق اقتصادی، فراهم کردن بستر لازم برای احداث صنایع، کارخانجات و امر تولید و اشتغال دارد، گفت: این نقش‌های حساس موجب شده که مسئولیت مسئولان و متخصصان صنعت برق دوچندان شود.

بلبل‌آبادی ادامه داد: صنعت برق جهت دستیابی به ماموریت مهم و خطیر خود جهت تامین انرژی مطمئن و پایدار صنعت برق گیلان با چالش‌های متعددی روبه‌رو است. استان گیلان به علت داشتن شرایط اقلیمی و آب و هوایی ویژه، محدودیت‌هایی را برای صنعت برق ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه وجود جنگل‌ها، مراتع، تراکم و پراکندگی زیاد جمعیت (حدودا چهار برابر میانگین متوسط کشور) و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی با مقاومت مکانیکی پائین خاک و سست بودن زمین برای اجرای پروژه‌ها و بحث ممانعت‌ها و معارضین محدودیت‌ها و شرایط پیچیده و طاقت فرسایی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: شرکت برق منطقه‌ای گیلان اولین شرکتی بود که کار طراحی و ساخت برج‌های 4 مداره 63 و 230 کیلوولت مشبک را در دستور کار قرار داد و موفق به بهره‌برداری از این پروژه‌ها شد که این موفقیت، دستاورد بزرگی از بابت سطح اشغال حریم خطوط که برای منطقه استان گیلان واقعا نجات‌دهنده است، بود.

وی افزود: با این عملکرد توانستیم حدود 35 درصد از حریم خطوط انتقال و فوق توزیع را کاهش بدهیم که از لحاظ درگیری‌هایی که می‌توانست ایجاد کند و همچنین از بعد زیست محیطی که 35 درصد تخریب و آسیب کمتری را به همراه دارد دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

وی گفت: استفاده از پست‌های GIS از دیگر دستاوردهای شرکت بود که موجب تقلیل یافتن حدود 50 درصد از زمین جهت احداث پست شد و مشکل هزینه و ابتیاع زمین را که با مشکلات فراوانی همراه بود تا حدودی برطرف کرد، همچنین موجب کاهش تخریب محیط زیست شد.

بلبل‌آبادی کاهش حریم خطوط و طرح بهینه‌سازی فونداسیون خطوط از دیگر دستاوردهای بزرگ شرکت برق منطقه‌ای گیلان عنوان کرد و گفت: علی رغم همه تدابیری که اتخاذ شد باز چالش‌های زیادی را در پیش رو داریم که بایستی با تجهیز شدن به دانش روز و مهارت‌های لازم بر آنها غلبه کنیم تا بتوانیم بیش از پیش در مسیر تعالی گام برداریم و شاهد پیشرفت روزافزون صنعت برق کشورمان باشیم.