وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاح سالن شهدای مدافع حرم فردیس گفت: مشکل دختران بسکتبالیست برای حضور در مسابقات نوجوانان آسیا را با همکاری وزارت امور خارجه حل کردیم.

به گزارش ندای گیلان،سلطانی فر در آخرین روز هفته تربیت بدنی با حضور در استان البرز شش پروژه ورزشی را همزمان افتتاح کرد.
وزیر ورزش و جوانان در جمع ورزشکاران و سمن های استان البرز گفت: در یک سال گذشته بر خلاف روال مرسوم به جریان ورود بانوان باحجاب به میادین بین المللی ورود کردم و در چهار پنج رشته این مجوز را گرفتیم که مهم ترین آن بسکتبال بود. بسیار خوشحالم که مشکل دختران بسکتبالیست برای حضور در مسابقات نوجوانان آسیا را با همکاری وزارت امور خارجه حل کردیم و اولین پیروزی ما در بسکتبال بعد از ۳۸ سال برابر نپال به دست آمد.
وی افزود: با تاکید ریاست محترم جمهور شرایط حضور موثرتر بانوان در عرصه های مدیریت و ورزش را به جد پیگیر هستیم و این رویکرد و سیاست اصلی دولت است. همچنین لایحه انتزاع ورزش از جوانان با یک نگاه کارشناسی دقیق در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است و هر تصمیمی که گرفته شود وزارت ورزش و جوانان آمادگی اجرای مصوبات را در کوتاه ترین زمان ممکن دارد.
دکتر سلطانی فر در خصوص اهمیت به بحث جوانان در سفرهای استانی خود گفت: به هر استانی می روم جداگانه با سمن ها و جوانان نشست می گذارم تا از نزدیک مشکلات آنان را بشنوم و لمس کنم.
وی تاکید کرد: استعدادهای ورزشی زیادی در این استان وجود دارد و سالن۶ هزار نفره این استان به صورت مشترک باید پیش برود و این قول را می دهیم حداکثر تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد. امروز با افتتاح همزمان شش پروژه ورزشی حدود ۷۳۰۰ متر مربع به فضاهای ورزشی استان البرز اضافه شد که امیدواریم مبارک مردم استان باشد.