سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به وجود ۵ واحد تولیدی تحت تملک بانک ها در سطح شهرستان رشت، افزود:در جلسه ای با حضور مدیران بانک ها، وضعیت بازگشت این واحدها به حوزه تولید مشخص و تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا امام پناهی در جلسه شورای اشتغال شهرستان که با حضور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان در محل فرمانداری برگزار شد، با طرح این موضوع که جذب اعتبارات اشتغال زایی در شهرستان رشت از میانگین استانی پایین تر است، اظهار کرد: با توجه به نسبت جمعیتی رشت به سایر شهرستانها در استان، باید شاهد جذب اعتبارات بیشتری در حوزه ایجاد اشتغال در شهرستان رشت باشیم.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه مسکن و اشتغال، خاطرنشان کرد: دولت مطرح کرده بود که سالانه یک میلیون مسکن و شغل ایجاد شود و در این مسیر از ما مسئولان و کارگزاران انتظار می‌رود که موانع پیش رو را از مسیر تحقق اهداف برداریم.
امام پناهی با تاکید بر ضرورت ایجاد شغل پایدار در جامعه، اظهار داشت: اثرات وام های اعطایی اشتغالزایی در پایداری خانواده ها و ایجاد درآمد خانوار بخصوص در جامعه روستایی ملموس تر است.
سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه تاکنون با توجه به آمار مندرج در سامانه رصد اشتغال در سال جاری ۲ هزار ۳۷۷ شغل توسط دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان رشت ایجاد شده، افزود: بانکها و دستگاه های متولی موظف هستند تا ظرف ده روز نسبت به ثبت عملکرد ایجاد اشتغال خود در سامانه رصد و تهیه دقیق آمار پرداخت وام و شناسایی موانع تحقق اهداف طرح اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به این که در سطح شهرستان رشت ۵ واحد تولیدی توسط بانکها تملک و از چرخه تولید خارج شده اند، خاطر نشان کرد: طبق تاکیدات رییس جمهور، واحدهای تولیدی که تحت تملک بانک‌ها قرار دارند بایستی تعیین تکلیف شوند و در شهرستان رشت نیز لازم است جلسه‌ای با مدیران بانک‌ها برگزار کنیم و وضعیت واحدها مشخص و تعیین تکلیف شوند.
سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر اهمیت ایجاد شغل پایدار در بخش مشاغل خانگی خواستار پشتیبانی دستگاههای مربوطه نظیر ارشاد،جهاد کشاورزی،میراث فرهنگی و صمت در این موضوع شد.
دکتر امام پناهی با تاکید بر لزوم پایش چگونگی مصرف وام‌های اعطایی بانک ها، گفت: با نظارت دقیق دستگاههای پرداخت کننده و متولی ایجاد اشتغال، درصد انحراف در سرمایه گذاری وامهای اعطایی باید به زیر ده درصد برسد و آمارها باید منطبق با مشاغل ایحاد شده باشند.
وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی در شهرستان حل مشکل اشتغال است، اظهار داشت: شهرستان رشت در زمینه ایجاد اشتغال پایدار روستایی مربوط به نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید در رتبه نخست و در زمینه ایجاد اشتغال فراگیر در رتبه ششم استان قرار دارد.