معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت:‌ برداشت بی‌رویه و خارج از ضابطه از بستر رودخانه‌های گیلان مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

به گزارش ندای گیلان، افشین سروش اظهار داشت:‌ هرگونه اقدام جهت برداشت بی‌رویه مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه‌های استان گیلان که خارج از ضوابط مندرج در مجوزهای صادر شده دستگاه‌های متولی باشد مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

‌معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان عنوان کرد:‌ برداشت بی‌رویه شن و ماسه و مازاد نیاز از بستر رودخانه‌ها از جمله موضوعات عدیده‌ و مهمی است که همواره سازمان‌های متولی صدور مجوزهای قانونی و دستگاه‌ها نظارتی در استان گیلان با آن مواجه هستند.

سروش با بیان اینکه سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت گیلان از دستگاه‌های متولی در امر نظارت بر نحوه برداشت از رودخانه‌ها است، افزود:‌ این دستگاه بر اساس تکالیف قانونی محول شده از سوی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت مسئولیت صدور مجوز برداشت از بستر رودخانه‌ها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه مجوز برداشت شن و ماسه برای سه گروه از متقاضیان صادر می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌های دانه بندی،‌ شهرداری‌های و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی سه گروهی هستند که سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان مجوزهای لازمه را بنابر صلاحدید برای آنان صادر می‌کند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد:‌ مجوزهایی که توسط این دستگاه برای برداشت کنندگان شن و ماسه صادر می‌شود باید با ضوابط شرکت آب منطقه‌ای گیلان،‌ حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز انطباق داشته باشد.

سروش از برگزاری جلسات متعدد در مورد شیوه‌نامه‌ صدور مجوز برداشت از بستر رودخانه‌ها خبر داد و عنوان کرد:‌ با تعاملات متعدد و مطلوبی که بین دستگاه‌های مرتبط در امر صدور مجوز برداشت شن و ماسه شکل گرفته است روند صدور این مجوزها در آینده نزدیک کوتاه‌تر می‌شود.

تسنیم