برادر پروفسور مریم میرزاخانی گفت: امروز با پدر صحبت کردم، وی از انجام تمام مراسم مذهبی اسلامی بر پیکر مریم خوشحال بود.

به گزارش ندای گیلان،برادر پروفسور مریم میرزاخانی گفت: امروز (چهارشنبه 28 تیرماه 96) با پدر صحبت کردم، وی از انجام تمام مراسم مذهبی اسلامی بر پیکر مریم خوشحال بود.

وی تصریح کرد: پدرم گفت به همه بگویم تمام مراسم مذهبی مانند بهشت زهرا انجام شد و پیکر مریم در مراسمی خصوصی و در شأن ذهن زیبا تدفین شد.

برادر پروفسور میرزاخانی خاطرنشان کرد: قرار شد یک عکس بعنوان مرجع هم از مزار ایشان بفرستند. ما منتظریم و به شما اطلاع می دهیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مجلس یادبود پروفسور مریم میرزاخانی از سوی خانواده ایشان در روز پنج‌شنبه 29 تیرماه در مسجد جامع شهرک غرب از ساعت 14:30 الی 16:30 برگزار خواهد شد.

دکتر مریم میرزاخانی از چهار سال قبل به سرطان سینه مبتلا شد و این سرطان به مغز استخوان وی سرایت کرد و در نهایت صبح روز 24 تیرماه جاری دار فانی را وداع گفت.

وی به عنوان یکی از 10 ذهن جوان برگزیده سال ۲۰۰۵ از سوی نشریه “پاپیولار ساینس” در آمریکا و به عنوان «ذهن برتر» در رشته ریاضیات تجلیل شد.

میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه «ستر» از انجمن ریاضی آمریکا در سال ۲۰۱۳، جایزه «کلی» و مدال «فیلدز» در سال ۲۰۱۴ است. وی از یازدهم شهریور ماه ۱۳۸۷ (اول سپتامبر ۲۰۰۸) در دانشگاه “استنفورد” استاد دانشگاه و پژوهشگر رشته ریاضیات بوده و پیش از این نیز به عنوان استاد دانشگاه “پرینستون” مشغول به فعالیت بوده است.