محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: پیوستن رشت به تالاب شهرها یک اولین دیگر برای رشت به همراه خواهد آورد.

به گزارش ندای گیلان،محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت کرد: عشق و شور حسینی همه را وارد عرصه می کند و مجموعه مدیریت شهری نیز در برگزاری بهتر برنامه های این ایام نقش موثری دارد و باید تلاش کنیم این امور با محوریت مردم انجام شود.
وی افزود: اخیرا در سازمان زیباسازی بحث واگذاری استندهای تبلیغاتی برای هیئتهای عزاداری مطرح شده که اقدام خوبی است.
عاقل منش با اشاره به فصل بازگشایی مدارس بیان کرد: حجم انبوه دانش آموزان و دانشجویان در شهر موجب می شود که به بحث حمل و نقل عمومی توجه بیشتری در این ایام معطوف شود و در این راستا ارائه سرویس رایگان اتوبوسرانی همزمان با اول مهر از جمله مصوبات شورا می باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در خصوص طرح پیوستن تالاب عینک به کنوانسیون رامسر گفت: جمعی از کارشناسان در این خصوص بررسیهایی انجام داده و معتقدند شهر رشت می تواند به عنوان نخستین تالاب شهر در کشور مطرح شود و در گذشته نیز رشت با داشتن نخستین کتابخانه،داروخانه … در کشور سرآمد بود و متاسقانه در دهه اخیر کمتر شاهد این اولینها بودیم.
وی افزود: پیوستن رشت به تالاب شهرها یک اولین دیگر برای رشت به همراه خواهد آورد.
عاقل منش با بیان اینکه فرصت چندانی نداریم گفت: نهم مهر ماه آخرین مهلتی است که می توانیم در این خصوص مدارک لازم را آماده و ارسال کنیم.
وی در خصوص مراسم تکریم از بازنشستگان شهرداری رشت گفت: مراسم اخیر در شان آنان نبود .