طیفوری گفت:تعداد 770 تا 800 نفر مامور آمارگیر برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،وحید طیفوری پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در جریان جلسه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 گیلان با بیان اینکه مدت سرشماری میدانی در سال جاری 30 روزه است، اظهار کرد: تعداد 770 تا 800 نفر مامور آمارگیر برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در استان پیش‌بینی شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، همکاری در انجام تبلیغات محیطی قبل و حین اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن را امری مهم دانست و تاکید کرد: تهیه چارچوب آماری آمارگیری‌ها، تهیه آمار جمعیتی در پایین‌ترین سطوح جغرافیایی و تهیه آمارهای نفوس و مسکن برای صفت‌های نادر از اهداف سرشماری‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سابقه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران، خاطرنشان کرد: از سال 1335 تا 1385 سرشماری‌ها با فاصله زمانی 10 ساله انجام می‌شد و از سال 90 تا 95 سرشماری‌ها با فاصله پنج ساله انجام می‌شود.

طیفوری، کاهش زمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن را به دلیل تغییرات ویژه جمعیتی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: به طور معمول سرشماری‌ها در آبان‌ماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: 700 نوع فعالیت در ستاد سرشماری و استان‌ها برای اجرای رویداد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن انجام می‌شود.

طیفوری با اشاره به اینکه ماموران آمارگیر استان نسبت به سرشماری سال 90 یک‌سوم کاهش پیدا کردند اظهار کرد: سال 90 تعداد دو هزار نفر مامور آمارگیری از سرشماری عمومی نفوس و مسکن را به عهده داشتند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، انجام فعالیت بزرگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن را نیازمند طراحی آزمایشی عنوان کرد و افزود: سال گذشته سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن در تمام کشور با موفقیت انجام شده است.