سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: امروز برای اکثر مناطق استان آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است.

به گزارش ندای گیلان،مازیار غلامی  با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوهای نشان دهنده استقر و فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه است و بر این اساس تا ظهر سه شنبه ابرناکی، مه آلوده بودن هوا، بارندگی و وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق و تکرگ و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه به صورت موقت از ناپایداری هوا کاسته خواهد شد، افزود: از عصر چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی شرایط برای بارش باران، کاهش دما و وزش باد فراهم می شود.

سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان در ادامه داد: امروز برای اکثر مناطق استان آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است.

وی در ادامه ضمن هشدار به شهروندان و مسافران برای خودداری از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تصریح کرد: با توجه به کاهش دما، بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر را دارند، زنجیر چرخ و تجهیزات لازم را همراه داشته باشند.

غلامی همچنین با بیان اینکه باتوجه به پیش‌بینی کاهش محسوس دما تا اواسط هفته آینده پیش بینی شده است از بخش‌های مختلف اجرایی و کشاورزی خواست تا تمهیدات لازم را در این رابطه اتخاذ کنند.

وی گفت: دمای فعلی شهر رشت ۹ درجه سانتی‌گراد و بیشینه رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است. برای شهر رشت نیز نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با بارندگی متناوب و وزش باد پیش بینی شده است.

سرپرست پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان ادامه داد: ارتفاع موج دریای خزر نیز ۲ متر بوده که برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.