سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه محوری برای اجرا در اولین هفته اجتماعی استان پیش بینی شده است.

به گزارش نداي گيلان: یونس رنجکش در کارگروه ویژه اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، اظهار داشت: این برنامه‌ها با توجه به عناوین پیشنهادی روزهای تعیین شده در هفته اجتماعی گیلان در رشت و سایر شهرستانهای استان گیلان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها با رویکرد اجتماعی و تولید نشاط اجتماعی از سوی دستگاههای فرهنگی و اجتماعی گیلان تدارک دیده شده است.

رنجکش یادآور شد: با توجه به اقدام ابتکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در برگزاری هفته اجتماعی، برای این هفته روزهایی نیز با عناوین جامعه، قانون و مسئولیت اجتماعی – جامعه، ورزش و سلامت – جامعه، فرهنگ و هنر، سازمانهای غیر دولتی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و آموزش اجتماعی – کتاب، کودک و هویت اجتماعی – خانواده، جوانان و نشاط اجتماعی نامگذاری شده است که برنامه‌های پیش بینی شده متناسب با نام گذاری‌ها اجرا می‌شود.

دبیر کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان افزود: از مهم‌ترین اقدامات در برنامه ریزی برای این هفته نگاه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در انجام هزینه‌های برگذاری برنامه‌ها است که بدون آنکه اعتباری برای این برنامه‌ها از سوی استانداری اختصاص یابد تنها با مدیریت منابع و امکانات موجود این هفته برگزار می‌شود.

وی گفت: هدف گذاری بر روی دغدغه‌ها و مشکلات اجتماعی و بزرگ نمایی اهمیت کارکرد فعالیت‌های اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌ها از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌هایی است که در این هفته به دنبال آن هستیم.