عاقل منش گفت: بودجه فرهنگی سال بعد تنها ۴۵ میلیارد تومان برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده است.
به گزارش ندای گیلان،رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا  در هشتاد و سومین جلسه صحن شورا اظهار داشت: اگرچه بودجه مصوب سال بعد بودجه ایده آل شورا نیست ولی امیدواریم خداوند کمک نماید بتوانیم بودجه را محقق نماییم.
عاقل منش افزود: بودجه فرهنگی سال بعد تنها ۴۵ میلیارد تومان برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: در تنظیم بودجه معمولا ۴۵ درصد سهم بودجه جاری و ۶۵ درصد سهم بودجه عمرانی لحاظ می شود اما نسبت تخصیص بودجه عمرانی به جاری در رشت نسبت به دیگر کلانشهرها پایین است.
عضو شورا با بیان اینکه سراهای فرهنگی و ورزشی رشت بسیار ناچیز است، اظهار داشت: اگر قرار شد سهم بودجه فرهنگی افزایش یابد، لازم است در حوزه پروژه های عمرانی مرتبط با فرهنگی هزینه گردد.
عاقل منش بر پرهیز از موازی کاری دیگر سازمان ها و مناطق با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تاکید کرد و افزود: اجرای برنامه ها باید با محوریت سازمان فرهنگی باشد.
عضو شورا با اشاره به وضعیت بحرانی اقتصاد کشور بر صرفه جویی هزینه ها در اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد و ابراز داشت: به جهت صرفه جویی در هزینه های چاپ و مشکلات زیست محیطی از روش های نوین تبلیغاتی نظیر تلویزیون های شهری استفاده شود و نحوه استفاده از ابزارهای جدید تبلیغاتی طی یک لایحه به شورا ارسال گردد.
عاقل منش همچنین گفت: سیاست گذاری در اجرای برنامه ها بر اساس سیاست های اولویت بندی شورا صورت گیرد و می باید سازمان فرهنگی اولویت های خود را به شورای شهر ارسال نماید.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا تصریح کرد: اولویت بندی برنامه های کمیسیون فرهنگی شورا حول ۱۰ محور تدوین یافته است ؛ ترسیم برنامه چشم انداز برنامه های فرهنگی و اجرای آن در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، ساماندهی مراکز فرهنگی و اجتماعی شهر، تامین زیرساخت های فرهنگی و ورزشی با اولویت مناطق کم برخوردار، و پیوستگی فعالیت های فرهنگی با دیگر حوزه های عمرانی، محیط زیستی و ترافیکی، توسعه حقوق شهروندی مبتنی بر هویت ایرانی اسلامی با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی، توسعه ورزش همگانی در محلات، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت و همچنین تلاش در جهت ارتقای سطح مشارکت های اجتماعی و محله محوری با آموزش های شهروندی از سند چشم انداز کمیسیون فرهنگی شوراست.