طالعات پایانه ها در حال انجام است و بخشی از عملیات اجرایی این پایانه ها امسال اجرا می شود و بخشی نیز در سالآینده محقق می شود

به گزارش ندای گیلان،جمشید پورمعاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت در مراسم  افتتاح پایانه غرب کلانشهر رشت با بیان اینکه پایانه غرب دومین پایانه از ۵ پایانه است که برای احداث در شهر رشت هدفگذاری شده است افزود: پایانه میدان گیل اولین پایانه است .

وی افزود: سه پایانه شرق و شمال و پایانه پل بوسار در مسیر پیر بازار احداث می شوند و برای این سه پایانه  در بحث احداث و تملک ۱۰ میلیارد در بودجه امسال پیش بینی شد که اعضای شورا نیز تصویب کرده اند.
وی با بیان اینکه مرحله تملک با اولویت ترمینال شرق در حال انجام است افزود:مطالعات پایانه ها در حال انجام است و بخشی از عملیات اجرایی این پایانه ها امسال اجرا می شود و بخشی نیز در سالآینده محقق می شود.
جمشید پور گفت: پایانه غرب در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع احداث شده است و تلاش کردیم سیستم ادارای در طبقه دوم و تعاونی ها در طبقه اول مستقر شوند.
وی برنامه ریزی برای رفع نواقص و اشکالات کوچکی که در پایانه وجود دارد را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بعد از اینکه تعاونی ها ساماندهی و مستقرشدند برای تزریق مسافر به آنها برنامه ریزیمی شود.

وی با بیان اینکه خط ویژه بیستون برای تزریق به این پایانه بودجه اش توسط اعضای شورای شهر مصوب شده است افزود: مصوبه دومی نیز باید برای اجرا از اعضای شورا گرفته شود ان شاالله اعضای شورا ما را یاری کنند  چرا که پایانه ای هم که در شرق زده می  شود به این خط ویژه وابسته است.