هواشناسی گیلان اعلام کرد:با توجه به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی طی هفته جاری شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با روند افزایش نسبی دما برای استان گیلان پیش بینی می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس در گفتگویی با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه است، اظهار کرد: با توجه به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی طی هفته جاری شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با روند افزایش نسبی دما برای استان گیلان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین طی ۷۲ ساعت آینده به ویژه در روز یکشنبه با شکل گیری ناپایداری موقتی برای ارتفاعات همچنین طی گاهی رشد ابر و رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه برای امروز (شنبه) آسمان اکثر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: برای فردا (یکشنبه) نیز آسمان استان گیلان صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر ۳۱ درجه سلسیوس و بیشینه رطوبت نیز ۹۵ درصد است، ادامه داد: آسمان شهر رشت نیز برای امروز صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است.