جلسه هم‌اندیشی مدیران رسانه ی استان گیلان با موضوع برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان برگزار شد

به گزارش ندای گیلان از رشت، جلسه هم‌اندیشی مدیران رسانه ی استان گیلان با موضوع برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان برگزار شد.

کیوان محمدی در این نشست تمام تلاش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، کشور و دولت را ارائه آمارهای درست برای برنامه‌ریزی صحیح عنوان کرد و گفت: نیاز کشور به امکانات و منابع در سرشماری و آمار مشخص می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه آمارها توسط بعضی از دولت‌ها وسیله‌ای برای فریب افکار عمومی است، تصریح کرد: امر مذکور به نوعی فریب خود محسوب می‌شود زیرا شاخص‌های آماری حکم شاخص‌های حیاتی بدن را دارند.

وی اظهار کرد: مهر و آبان ماه امسال سرشماری عمومی نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه وجود اطلاعات درست و صحیح در کشور حائز اهمیت است، گفت: تمام کشورها برای پیشرفت خود تلاش می‌کنند و این امر نیازمند آمار درست است.

محمدی به درآمد نفتی یک‌هزار و 500 میلیارد دلاری کشور در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: درآمد مذکور برای احداث زیرساخت‌ها در کشور هزینه شده اما به اهداف مورد نظر نرسیدیم.

وی، سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 را دارای دو مرحله خواند و تصریح کرد: سوم مهرماه تا 25 آبان‌ماه امسال سرشماری مذکور در کشور اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان متذکر شد: اگر قرار است برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی صحیح داشته باشیم این امر با اطلاعات درست امکانپذیر است.

محمدی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند نقش پر رنگی در تبیین ضرورت، اهمیت و نقش سرشماری عمومی نفوس و مسکنداشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به همکاری بالای مردم نیاز دارد، گفت: مشارکت مردم نیازمند شناخت از سرشماری است و تبیین این موضوع توسط رسانه‌ها تحقق پیدا می‌کند.