عضو شورای اسلامی شهر رشت در آستانه‌ یازدهم آذرماه سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلیش، پیشنهاد به راه انداختن یک پویش فرهنگی و هنری برای میرزاکوچک خان جنگلی را ارائه کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمدحسن عاقل‌منش در نشست این هفته‌ شورای اسلامی شهر رشت که در آستانه‌ یازدهم آذرماه سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی برگزار شد، پیشنهاد به راه انداختن یک پویش فرهنگی و هنری برای میرزاکوچک خان جنگلی را ارائه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: میرزا کوچک جنگلی شخصیتی بزرگ در تاریخ گیلان است که نیازمند توجه بیش از پیش همه‌ی اقشار مختلف جامعه و آحاد گوناگون اجتماع است.

وی خاطر نشان کرد: در سالگرد شهادت این بزرگمرد تاریخ گیلان، پیشنهاد راه‌اندازی «پویش فرهنگی و هنری میرزاکوچک جنگلی» را مطرح می‌کنم و امیدوارم در هفته‌ ای که منتهی به سالگرد شهادت میرزا است همه‌ی فعالان و کنشگران فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی، هنری و … به سهم خود به هر طریق ممکن که می‌توانند نام، نگاه، اندیشه، راه و یاد میرزاکوچک جنگلی و یاران وفادار او را تبلیغ کنند.

عاقل‌منش به مجریان مطرح صدا و سیمای گیلان هم پیشنهاد داد که هر یک برنامه‌های خود را در «بک‌گراند» و «پس‌زمینه‌ی» عکس میرزا، مزار سلیمانداراب، یادمان نهضت جنگل و… به مخاطبان عرضه کنند و همچنین هنرمندان آثاری را که در طول سالیان گذشته در این زمینه تهیه کرده‌اند در فضای مجازی به اشتراک بگذارند و همچنین مدیریت شهری در هماهنگی با  اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و یا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به طریقی آثار مرتبط با نهضت جنگل  را معرفی کرده و رسانه‌های گروهی هم به درج مطالب همزمان با فرا رسیدن سالروز نهضت جنگل مبادرت ورزند.

این عضو فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت سپس خاطر نشان کرد: میرزا شخصیتی بزرگ است که به گردن همه‌ی ما حق دارد و ما باید نهایت تلاش خود را برای معرفی این شخصیت ارزنده به نسل جدید و همچنین جهانیان به کار گیریم.

وی در پایان اظهار کرد: پژوهشگران و تاریخ‌نویسان گیلان فعالیتهای ارزشمندی در این زمینه انجام داده‌اند که می‌توان در چنین روزهایی از همگان خواست تا به معرفی و بیان گوشه‌های به یادماندنی این پژوهشها مبادرت نمایند