مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به توجه شرکت کشتیرانی دریایی خزر به ظرفیت‌های بندر انزلی، گفت: تقویت ناوگان دریایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ندای گیلان،حمیدرضا آبایی  در حاشیه بازدید مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی از مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مباحثی که بسیار پیگیر آن هستیم و برای آن برنامه‌ریزی داریم بحث هوم پورت (Home Port) بودن بندر انزلی برای شرکت کشتیرانی دریایی خزر است، اظهار کرد: وجود این شرایط سبب می شود تا این شرکت از ظرفیت بندر انزلی بیشترین استفاده را ببرد.

وی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان نیز به دنبال این است تا از حضور و ظرفیت این شرکت برای رونق بندر انزلی استفاده کند، افزود: خوشبختانه شرکت کشتیرانی دریایی خزر سیلوی غلات و ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی در این بندر دارد که می‌تواند نسبت به تقویت عملکرد بندر انزلی تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه به همین دلیل از مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درخواست کردیم که بازدیدی از این بندر داشته باشد، گفت: وی با حضور در این بندر و بازدید از بخش‌های مختلف آن بر تقویت ناوگان دریایی تأکید و خواستار استفاده از ظرفیت‌های بندر انزلی بیش از گذشته شد.

آبایی در ادامه با بیان اینکه مقرر شد برای ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری با شرکت کشتیرانی دریایی خزر مذاکراتی انجام شود تا هم صاحبان کالا و شرکت‌های فعال در زمینه واردات همانند بازرگانی دولتی و وزارت بازرگانی در بندر انزلی با جدیت بیشتری پیگیری شود، تأکید کرد: امیدواریم با این اقدامات شرایط بهتری برای بندر انزلی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت کشتیرانی دریایی خزر در میان بنادر شمالی، بندر انزلی را به عنوان نخستین بندر برای فعالیت خود انتخاب کرده است، گفت: بندر انزلی برای این شرکت به عنوان هوم پورت (Home Port) فعالیت‌ها اعم از استقرار تمام امکانات، تأسیسات و دفاتر این شرکت است.