مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ر حال حاضر ۵۷ طرح نیمه تمام صنایع تبدیلی و غذایی وجود دارد، گفت: این طرح ها   ۶۰ درصد پیشرفت کار دارد.

به گزارش ندای گیلان،قاسم جوادزاده مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حال حاضر ۵۷ طرح نیمه تمام صنایع تبدیلی و غذایی وجود دارد که با بهره برداری از این طرح ها علاوه بر افزایش ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی برای هزار و ۱۰۰ نفر نیز شغل ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح ها   ۶۰ درصد پیشرفت کار دارد ، افزود:  کشاورزی نقش مهمی در تولید، معیشت و اشتغال جوامع دارد،بنابراین مدیریت صحیح و عملکرد مناسب در بخش کشاورزی متضمن تأمین امنیت غذایی است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان،  با بیان اینکه کشاورزی استان گیلان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، گفت: در استان گیلان بیش از دو هزار و ۱۰۰ پروانه بهره برداری در بخش کشاورزی داده شده است.

جوادزاده ، با اشاره به اینکه تنها بخشی از این پروانه‌های بهره برداری صادر شده در حال فعالیت است، افزود: مشکلات نقدینگی، نیروی انسانی، بازار، کیفیت مواد اولیه، ضعف فناوری، فرسودگی ماشین‌آلات، ضایعات بالای تولید از دلایلی است که سبب شده فقط ظرفیت عملی ۷۵/۱ میلیون تن در حال فعالیت باشد.

جوادزاده با تأکید بر لزوم برنامه ریزی و مدیریت صحیح برای فعال سازی ظرفیت‌های خالی در این بخش، گفت: بهره گیری از ظرفیت خالی موجود می‌تواند زمینه اشتغال زایی را فراهم کند.

وی  با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید» و نقش بخش کشاورزی در این زمینه، تصریح کرد: تحقق این شعار در بخش صنایع تبدیل در سه محور استفاده از ظرفیت‌های خالی و راکد، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و توسعه و حمایت از مشاغل خانگی باید دنبال شود.