شهیدی گفت:با مشارکت صنعتگران و سرمایه گذاران، استان گیلان جزء استان‌های پیشتاز کشور در اجرای قانون واگذاری امور اداره شهرک های صنعتی است .

به گزارش ندای گیلان احمدعلی شهیدی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: کارآفرینی در صنایع کوچک و متوسط، دارای اهمیت فراوان بوده و با راه اندازی هر واحد تولیدی کوچک، می‌توان با کوچکترین ایده‌ای، بدنبال کارآفرینی باشیم .

وی، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با هم و در جهت رونق تولید، فروش و کمک به بازاریابی، می‌تواند در افزایش تولید و اشتغال، نقش آفرینی مثبتی داشته باشد .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط استان محرک توسعه اقتصادی در سال تولید و اشتغال است .

وی، در ادامه با اشاره به قانون تشکیل شرکت‌های خدماتی در شهرک‌های صنعتی برای واگذاری اداره امور شهرک‌های صنعتی، گفت: تاکنون اداره امور 14 شهرک صنعتی در سطح استان گیلان به صنعتگران واگذار شده است .

وی، با اشاره به قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی به صاحبان صنایع تصریح کرد: کم کردن تصدی‌گری دولت و تحقق اصل 44 قانون اساسی اصلی‌ترین هدف واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی به صنعتگران است .

شهیدی، افزود: قطعا زیرساخت‌های ایجاد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیاز به رسیدگی، راهبری و بهره‌برداری صحیح دارند از این رو طبق قانون نحوه واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، به شرکت‌های خدماتی واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان، با اشاره به نحوه واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه، شهرک‌های صنعتی که بیش از 50 درصد از اراضی آن‌ها واگذار شده یا دارای بیش از 15 واحد بهره‌بردار باشند، مشمول واگذاری خواهند بود .

وی، افزود: خوشبختانه با مشارکت صنعتگران و سرمایه گذاران، استان گیلان جزء استان‌های پیشتاز کشور در اجرای این قانون و واگذاری امور اداره شهرک های صنعتی است .

شهیدی، با اشاره به لزوم حمایت از شرکت‌های خدماتی که اداره امور شهرک‌های صنعتی را برعهده دارند، تصریح کرد:در این زمینه تلاش گسترده‌ای از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حال انجام است تا با برطرف شدن نواقص قانونی ظرفیت‌ها و مشوق‌های بیشتری برای بخش خصوصی ایجاد شود