تیم منتخب جهان توانست در دور نخست مسابقات شطرنج جام ستارگان در مقابل تیم ایران با نتیجه ۴.۵ بر ۲.۵ به برتری دست یابد.

به گزارش ندای گیلان،در دور نخست مسابقات شطرنج جام ستارگان، تیم شطرنج جمهوری اسلامی ایران و تیم منتخب جهان در مرکز اجتماعات منطقه آزاد انزلی به دیدار یکدیگر رفتند که این مسابقه با پیروزی تیم منتخب جهان به پایان رسید.

در این دیدار، تیم منتخب جهان توانست با نتیجه 4.5 بر 2.5 در مقابل تیم شطرنج منتخب ایران به برتری دست یابد تا بدین ترتیب، دور نخست مسابقات به روش استاندارد به سود تیم منتخب دنیا به پایان برسد.

در این مسابقات پرهام مقصودلو تنها ایرانی پیروز در مسابقات دور اول به روش استاندارد بود و امیررضا پوررمضانعلی، مسعود مصدق‌پور و سید امین طباطبایی در برابر حریفان به تساوی دست یافتند.

در مسابقات دور نخست به روش استاندارد، پویا ایدنی، علیرضا فیروزجا، سیدخلیل موسوی و احسان قائم‌مقامی در برابر حریفان متحمل شکست شدند که یکی از بازی‌های جذاب امروز، تقابل احسان قائم‌مقامی در مقابل الکسی شیروف از کشور لتونی بود.

در ترکیب تیم منتخب جهان، بادور جوباو ، لوک وان ولی، الکسی شیروف، التاج سفرلی، لازارو باتیستا بروزون، ایوان سوکولوف و ون یانگ حضور داشتند که شطرنجبازانی از کشورهای گرجستان، هلند، لتونی، آذربایجان، کوبا، هلند، چین هستند.

دور دوم این مسابقات به روش استاندارد فردا در مرکز اجتماعات منطقه آزاد پیگیری می‌شود و این مسابقات تا 27 تیرماه ادامه می‌یابد.

 

tasnim