این بازی در حالی شروع شد که ملوانی ها از لحظه حضور در میدان چشم به دروازه استقلالی ها داشتند

سرویس ورزشی ندای گیلان: ملوان بندرانزلی که در هفته های گذشته مهمترین اخبار ورزشی را به خود اختصاص داده هر روز آبستن خبری جدید است. تازه ترین خبر از این باشگاه به حضور حمید استیلی بعد از اینکه امیر قلعه نویی از جمع این تیم خداحافظی کرد مربوط می شود. حمید استیلی که در فاصله 48 ساعت قبل از دیدار برابر استقلال خوزستان هدایت این تیم را برعهده گرفته امیدوار است با کسب برد هجمه وارده از سوی هواداران را کم کند. استقلال خوزستان نیز که مثل دیگر همنامان خود در این فصل موفق شده در هفته د.

استادیوم : تختی انزلی تماشاگر: 4000 هزار نفر
داور: پیام حیدری کمک داوران: علی میرزابیگی- علی دودانگه

اخطار:
ملوان – عزت اله پورقاز(14) – فرزاد حاتمی(31) – سعید یوسف زاده(72)مازیار زارع(87)
استقلال اهواز – سعید قزل(81) – طالب ریکانی(61) سعید سالارزاده(94)

ملوان بندرانزلی:
سید حسین حسینی،حسین ماهینی،عزت الله پورغاز،حسین کنعانی،عزیز معبودی،سعید یوسف زاده،مازیار زارع،پژمان نوری،آرش افشین(محمد آبشک 92)،فرزاد حاتمی(جلال رافخایی 88) و محمد نزهتی(شهاب کرمی 93)
سرمربی: حمید استیلی

استقلال اهواز:
پرویز کریمی، محسن حمیدی، محمداسماعیل نظری، سعید سالارزاده، سعید قزلچی، مبین میردورقی، طالب ریکانی(میلاد جعفری 82)، سیدعلی حسینی ، عادل کلاه کج ، فرزاد آشوبی(بیگدلی 63) و محمد غلامی

سرمربی: کوروش بختیاری زاده

بهترین بازیکن:

در روزی که همه بازیکنان تیم ملوان توانستند در مقابل تماشاگران خودی بازی قابل قبولی ارائه دهند می توان پژمان نوری را به عنوان بهترین بازیکن ملوانی ها دانست چرا که وی در پست پشت مهاجم تقریبا همیشه حاضر بود، هم مهاجمان را تغذیه می کرد و هم خود را در موقعیت گل قرار می داد. در کنار وی می توان از افشین، حاتمی، زارع، نزهتی و معبودی نیز نام برد که بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند.
البته نمی توان از پرویز کریمی دروازه بان استقلال اهواز نامی نبرد که در نیمه دوم فرصت های زیادی را از بازیکنان ملوان گرفت، می توان گفت وی حداقل سه موقعیت صدر در صد گل را از بازیکنان ملوان مهار کرد.

اتفاق ویژه:

بعد از رفتن امیر قلعه نویی از کادر مربیگری تیم ملوان، هواداران این تیم با حضور در تمرینات اعتراض های خود را نسبت به این تغییر نشان دادند و به آمدن استیلی به شدت معترض بودند، اما امروز و در نیمه دوم پس از به ثمر رسیدن گل دوم ملوانی ها و در حالی که آنها حاکم بلامنازع میدان بودند استیلی برای اولین بار توسط هواداران تیمش تشویق شد.

شرح گل:

1 – 0 (ملوان بندرانزلی) : ملوانی باز هم در زمین خود به گل رسیدند و در دقیقه 16 این اتفاق توسط زارع به وقوع پیوست. پورقاز پرتاب بلندی را روی دروازه اهوازی ها فرستاد و ضربه پای پژمان نوری توپ را در اختیار زارع قرار داد و وی با ضربه ای بغل پا اولین گل را برای ملوانان به ثمر رساند.
2 – 0 (ملوان بندرانزلی) : توپ ارسالی ملوانی ها درون محوطه جریمه به عزیز معبودی رسید و وی نیز با یک پاس رو به بیرون حاتمی را صاحب توپ کرد و ضربه حاتمی در دقیقه 47 دومین گل انزلی چی ها را به ثمر رساند.


شرح بازی ملوان:

این بازی در حالی شروع شد که ملوانی ها از لحظه حضور در میدان چشم به دروازه استقلالی ها داشتند و بازی دو بیشتر در زمین اهوازی ها پیگیری می شد، آنها پس از حملات اولیه خود در نهایت توانستند در دقیقه 16 بازی توسط مازیار زارع به اولین این بازی دست پیدا کنند. البته پس از گل نیز ملوانی ها باز هم به دروازه استقلال چشم داشتند و مب خواستند دروازه این تیم را باز کنند. این بازی که به دلیل گرمای هوا در دقیقه 30 متوقف شد، تا پایان نیمه اول بیشتر در میانه میدان می گذشت و البته برتری ملوانی ها در آن به چشم می آمد، آنها در حالی چند بار دروازه استقلال اهواز را با تهدید روبرو کردند که دروازه تیم شان توسط اهوازی ها با تهدید جدی روبرو نشد.

اما در نیمه نیز ملوانی ها همانند ابتدای بازی، با حملات پی در پی، نیمه خود را آغاز کردند و خیلی زود نیز توانستند دروازه اهوازی ها را برای بار دوم باز کنند. آنها در ادامه توانستند حاکم مطلق میدان شوند و فرصت های پیاپی و زیادی روی دروازه اهوازی ها به وجود آوردند که بی دقتی بازیکنانشان و البته هوشیاری پرویز کریمی مانع از به وجود آمدن گل های بیشتر شد و در نهایت با همین نتیجه انزلی چی ها دومین بازی پیاپی خانگی را به نفع خود تمام کردند و تا حداکثر امتیازات را از بازی های داخل خانه کسب کنند. این اولین پیروزی با سرمربی جدید ملوانی ها بود.

دقایق حساس:

دقیقه 08 – سانتر ملوانی ها با ضربه سر حاتمی روبرو شد که این توپ توسط کریمی دروازه بان اهوازی ها مهار شد.
دقیقه 10 – کرنر ملوانی ها توسط نوری روی دروازه استقلال فرستاده شد و ضربه سر محکم پورقاز با اختلاف کمی از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 38 – ارسال بلند پژمان نوری، توسط حاتمی با ضربه سر زده شد و اما در حالی که بازیکنان ملوان معتقد بودند این توپ به کرنر رفت داور نشانه اوت در سوت خود دمید.
دقیقه 44 – باز هم پاس نوری این بار افشین را راه انداخت اما وی بیرون محوطه شش قدم ضربه خود را بسیار بی دقت زد.
دقیقه 53 – حسین ماهینی توپی را استپ کرد و از فاصله ای دور با ضربه ای رو پا، شوت خطرناکی را به سمت دروازه استقلال زد که با فاصله کمی به بیرون رفت.
دقیقه 58 – فرار نزهتی از سمت چپ باعث شد وی در محوطه جریمه در محوطه جریمه استقلالی ها صاحب توپ شد و با پاسی عرضی در حالی پژمان نوری را صاحب توپ کرد که نوری در وضعیت نامناسبی این توپ فوق العاده را به بیرون زد.
دقیقه 62 – محمد نزهتی در محوطه استقلالی ها با ضربه ای محکم دروازه بان این تیم را به واکنش واداشت و توپ برگشتی را زارع از بالای دروازه به بیرون زد.
دقیقه 68 – این بار حاتمی در محوطه جریمه استقلالی ها دروازه این تیم را به خطر انداخت و این بار پرویز کریمی با یک سیو به موقع توپ را دور کرد، ضربه برگشتی پژمان نوری را باز هم کریمی با یک حرکت زیبای دیگر مهار کرد.
دقیقه 69 – باز هم ملوانی ها صاحب یک موقعیت استثنایی شدند و حاتمی در حالی که می توانست به راحتی دروازه استقلالی ها را باز کند با بی دقتی توپ را به بیرون زد.
دقیقه 80 – بازهم فرزاد حاتمی صاحب یک موقعیت فوق العاده و تک به تک شد و این بار نیز وی نتوانست از موقعیت خود استفاده کند و ضربه او توسط کریمی مهار شد.
دقیقه 83 – شوت محکم عزیز معبودی از فاصله ای دور با فاصله کمی از روی دروازه کریمی به بیرون رفت.

حاشیه:

*ملوانی ها با یک تغییر نسبت به آخرین بازی خود در این بازی به میدان رفتنه اند، حمید استیلی برای این بازی محمد آبشک را از ترکیب اولیه این تیم بیرون گذاشت و به جای محمد نزهتی را به میدان آورد.
*استقلالی ها اهواز نیز بدون هیچ تغییری این بازی را آغاز خواهند کرد و طبق آخرین ترکیب خود در لیگ برتر له میدان می روند.
*در ابتدای بازی سعید سالارزاده به سمت نیمکت انزلیچی ها رفت و با بازیکنان و مربیان آنها به خوش و بش پرداخت.
*زارع پس از گلزنی برای ملوانی ها هیچ شادی گلی از خود نشان نداد و در جای خود ایستاد.
*گلزن تیم ملوان، مازیار زارع پس از گلزنی به استقلال اهواز، دروازه بان این تیم، پرویز کریمی را درآغوش گرفت.
*محمد غلامی بازیکن سابق ملوانی ها در ابتدای این بازی به سمت نیمکت ملوانان نرفت.
*پایان رافت مهاجم سابق پرسپولیس در جایگاه ویژه این بازی را می بیند.
*خبری از اکبر محمدی در نیمکت تیم ملوان در این بازی نیست.
*در دقیقه 30 داور این بازی به دلیل گرمای هوا، 90ثانیه به بازیکنان دو تیم استراحت داد.
*در نیمه دوم و پس از گلزنی مجدد ملوانی ها حمید استیلی برای اولین بار توسط هواداران این تیم تشویق شد.
*رافت که در کنار آنالیزور ملوانی ها مشغول تماشای این بازی از روی سکوها بود هر از گاهی نکاتی را به نیمکت این تیم انتقال می داد.

 

/ورزش 3