استاندار گیلان با تبریک روز پزشک، گفت: طبیب در افق نگاه مردم همواره از قداست و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

به گزارش ندای گیلان: محمدعلی نجفی پیام تبریکی به مناسبت گرامیداشت روز پزشک صادر کرد
در پیام استاندار گیلان آمده است: طبیب در افق نگاه مردم همواره از قداست و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و نماد برجسته و الگوی بارز پزشکان در این سرزمین، طبیب نامور و نابغه بزرگ ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا است و به پاس بزرگداشت این حکیم فرزانه که ستاره پرفروغ عرصه طب در ایران نام گرفت؛ اول شهریور ماه به نام روز پزشک نامگذاری شده است.
در این پیام تصریح شده: جامعهٔ ایران اسلامی خدمات پزشکان در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف به ویژه در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و درمان رزمندگان اسلام و نیز تلاش در بهبود و ساماندهی نظام سلامت کشور در دولت تدبیر و امید را هرگز فراموش نخواهد کرد.
نجفی خاطرنشان کرد: روز پزشک فرصت مغتنمی است تا دست اندرکاران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با همدلی و همزبانی همهٔ نیروهای دلسوز جامعه پزشکی، راهکارهای ترویج و اشاعه ارزشهای معنوی، اخلاق پزشکی و ارتقاء جایگاه و منزلت نظام سلامت کشور را مورد توجه ویژه قرار دهند.
استاندار گیلان در انتهای پیام خود ضمن تبریک این روز بزرگ به جامعه پزشکی و تقدیر از زحمات و تلاش آنان، از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون و سرافرازی همه پزشکان را در ارائه خدمات شایسته به میهن اسلامی و جامعه بشری مسئلت کرد.