رئیس کل بانک مرکزی گفت: بخشی از منابع مسدود شده ایران که توسط آمریکا مسدود شده بود، آزاد خواهد شد که ما از این منابع برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی استفاده خواهیم کرد که منجر به تحرک بیشتر در کشور به منظور افزایش رفاه مردم شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه با کمک وزارت خارجه بخشی از پول‌های ایران که به ناحق توسط امریکا مسدود شده بود به تدریج به کشور باز می‌گردد، گفت: این منابع قطعا منجر به افزایش رفاه مردم خواهد شد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز (چهارشنبه ۶ فروردین) در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، گفت: مبالغ قابل توجهی ارز برای مقابله با کرونا از سوی بانک مرکزی تخصیص یافته و امکانات درمانی و بهداشتی زیادی وارد کشورمان شده است.

وی افزود: برای تأمین کالاهای اساسی کشورمان همچنان تلاش کرده و خواهیم کرد، این در حالی است که ما سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار کالای اساسی و دارو به کشورمان وارد کردیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: با تلاش های وزارت امور خارجه و بانک مرکزی احتمال باز شدن بخشی از منابع مسدود شده ایران که به ناحق توسط آمریکا مسدود شده بود، آزاد خواهد شد که ما از این منابع برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی استفاده خواهیم کرد.

همتی اظهار امیدواری کرد: این منابع که به تدریج آزاد خواهد شد، منجر به تحرک بیشتر در کشور به منظور افزایش رفاه مردم شود.