نماینده عالی دولت در گیلان در بازدید از روند اجرای پل کابلی آستانه اشرفیه با اشاره اینکه بیش از ده سال است این پروژه روی زمین مانده، گفت: اعتبار تکمیل این پل ارتباطی، از مصوبات سفر اخیر رئیس جمهوری تامین شده است تا مردم شاهد بهره برداری این پل از ابتدای خرداد 1401 باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی عصر روز (پنج شنبه) در بازدید از روند اجرای پل کابلی آستانه اشرفیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: قبل سفر آیت الله دکتر رئیسی به گیلان، از این پل بازدید و بررسی های لازم برای اختصاص میزان اعتبار اتمام و بهره برداری این پروژه پیش بینی شد،که هم اکنون تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه با تامین اعتبار اتمام این پروژه که قبلا به صورت اسناد خزانه بود، ضرب العجل بهره برداری تعیین کرده ایم، اضافه کرد: با توجه به تامین اعتبار لازم دیگر هیچ بهانه ای نخواهد بود و براساس قول پیمانکارقرار است تا آخر اردیبشهت ۱۴۰۱ این پل را آماده و به بهره برداری برساند.

استاندار گیلان بر لزوم رفع مشکل آزادسازی دو طرف پل توسط شهرداری آستانه اشرفیه تاکید کرد و گفت: به فرماندار دستور دادم که برای تعیین تکلیف این موضوع، روز شنبه با شهرداری و اعضای شورای شهر جلسه بگذارد.

دکتر عباسی تصریح کرد: دو طرف پل مانع از بهره برداری و استفاده عموم مردم از این پل که مردم سالیان سال منتظر بهره برداری آن بوده اند، است که به طور جدی طبق قول و وعده ای که مهندس ناظر و پیمانکار بر کار سه شیفت دادند و اهتمام ویژه شهرداری، تا پایان اردیبهشت این پل را تحویل بدهند.

ساخت پل کابلی آستانه اشرفیه از سال ۱۳۸۹ بر روی رودخانه سفیدرود و در کنار پل قدیمی آستانه اشرفیه آغاز شد.

این پل ۱۶۰ متر طول، ۱۳ و نیم متر عرض و ۴ پایه ۴۰ متری دارد و نخستین پل کابلی بدون پایه درگیلان است.