رئیس کل دادگستری گیلان به همراه تعدادی از مدیران استانی از پل چوبی کیاشهر بازدید کرد و در نشستی که به منظور احیا و مرمت آن برگزار شده بود حضور یافت.

به گزارش ندای گیلان از آستانه اشرفیه،حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان به همراه تعدادی از مدیران استانی از پل چوبی کیاشهر بازدید کرد و در نشستی که به منظور احیا و مرمت آن برگزار شده بود حضور یافت.

حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان با توضیحاتی در خصوص مفهوم عدالت تصریح کرد: عدالت به معنای توازن است و اگر در جامعه‌ای توازن نباشد جز کاستی و نارسایی نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه یک قدرت متوازن می‌تواند زمینه ساز اقدامات مبارکی در جامعه باشد گفت: همه مجموعه‌ها و نهادها باید در کنار یکدیگر و در راستای یک هدف مشخص تلاش کنند.

رئیس شورای قضایی استان به شهردار کیاشهر دستور داد تا مرمت پل چوبی هرچه زودتر اجرایی شود و افزود: مرمت این سازه چوبی باید با کارشناسی دقیق و علمی و اظهار نظر افراد متخصص در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در کنار مرمت پل، سازه‌ها و آلاچیق‌هایی نیز در جهت زیبایی و تلطیف فضا و متناسب با این مکان ساخته شود و پیشرفت کار نیز باید به رئیس حوزه قضایی کیاشهر گزارش شود.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به پیشینه تاریخی بندر کیاشهر اظهار داشت: جلوه‌گری طبیعت در این منطقه خصوصا استقرار پل چوبی کیاشهر به مساحت ۱ کیلومتر در تالاب بین المللی بوجاق بستری برای جذب گردشگر و اشتغال جوانان منطقه است.

وی با بیان اینکه به لحاظ غفلت ورزی مدیران گذشته پل تاریخی کیاشهر کیفیت خود را از دست داده است گفت: ریاست کل دادگستری استان پس از بازدید، دستور مرمت و به‌سازی سریع این پل را صادر کرد.

آقایی در پایان افزود: زیباسازی ساحل بندر کیاشهر باید توسط شهرداری این منطقه به بهترین صورت انجام شده و مسیر قایقرانی آن نیز لایروبی شود.