شهردار شوبيش هال كشور آلمان گفت: آلمان هميشه سابقه همكاري خوبي با ايران داشته و اين ذهنيت در آن كشور وجود دارد.

به گزارش ندای گیلان، هرمان جوزف پلگرايم روز سه شنبه در نشست با شهردار كلانشهر رشت افزود: با وجود همه تحريم ها، آلمان و ايران ارتباط شان را حفظ كردند.
وي با تشريح شهر شوبيش هال آلمان اظهار كرد: در شهر ما، شهرونداني از 115 كشور از جمله ايران با فرهنگ ها و مذاهب مختلف زندگي مي كنند و به همين دليل، با تمام دنيا ارتباط داريم.
وي با بيان اينكه مسايل فرهنگي براي ما اهميت بسزايي دارد، خاطر نشان كرد: ارتباط فرهنگي خوبي با شهرهاي و كشورهاي همسايه داريم.
جوزف پلگرايم تاريخ و فرهنگ را مشتركات خوبي براي ارتباط شوبيش هال آلمان با كلانشهر رشت دانست و بيان داشت: بايستي از اين مشتركات استفاده كنيم و همكاري خوبي داشته باشيم.
وي طراحي شهر را مهم دانست و خاطر نشان كرد: طراحي شهري مناسب از مواردي است كه بايستي در مديريت شهر مورد توجه قرار گيرد.
وي يادآور شد: شهرها و مناطق ما در كشور آلمان، خيلي كوچك تر از ايران است اما به لحاظ جمعيتي تقربيا مشابه هستيم.
جوزف پلگرايم خاطرنشان كرد: كشور آلمان 20 هزار شهر دارد ، برلين به عنوان بزرگترين شهر آلمان، بخشي كوچكي از تهران در ايران است.
وي در ادامه با بيان اينكه آلمان در رابطه با انرژي هاي تجزيه پذير سرمايه گذاري مي كند، تصريح كرد: در منطقه ما ، 80 درصد انرژي به صورت انرژي هاي تجزيه پذير است و ما نفت را براي رسيدن به محصولات عالي به كار مي بريم.
وي از حضور خود در رشت و ديدار با شهردار اين كلانشهر ابراز خوشحالي كرد و گفت: بايستي اين ارتباطات روز به روز محكم تر شود.