دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد:

پلمپ ۲۷ مرکز متخلف درمانی در گیلان/تربیت مددکار حرفه‌ای سالمندان در استان

  پرینت
پلمپ ۲۷ مرکز متخلف درمانی در گیلان/تربیت مددکار حرفه‌ای سالمندان در استان
شناسه خبر : 98141 | تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲ |
طی نیمه نخست امسال، ۲۷ مرکز متخلف درمانی در استان گیلان پلمپ و ۳۶ مرکز به کمیسیون ماده ۱۱ معرفی شده است.

به گزارش ندای گیلان،روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اعلام کرد: طی این مدت بیش از ۶۰۰ بازدید نظارتی انجام شده که بی شک با افزایش نظارت ها و شناسایی نقاط ضعف، می توان شاهد ارتقای کیفیت مراقبت های سلامت در استان بود.

بنا به این گزارش، در این راستا، سامانه ۱۹۰ آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان در خصوص نحوه ارائه خدمات بهداشتی – درمانی در استان گیلان است.

تیم نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چند روز گذشته با حضور در مرکز درمانی پورسینا و ۱۷ شهریور رشت، ضمن پایش نحوه خدمت رسانی در این مراکز، به بررسی میزان آمادگی مراکز درمانی گیلان در تعطیلات پرداختند و در این بازدیدها، تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز، لوازم مصرفی بیماران به ویژه در بخش اورژانس و بخش های ویژه، وجود البسه مورد نیاز بیماران با توجه به کاهش دمای هوا، بررسی میزان رضایتمندی کارکنان و بیماران از نحوه ارائه خدمات در دانشگاه، شناسایی مسایل و نیازمندی های مراکز درمانی در ایام تعطیل، مدیریت مراکز برای کاهش زمان انتظار برای ارائه خدمات به بیماران مورد توجه و ایجاد ساز و کار مناسب برای بهبود ارائه خدمات درمانی در استان، در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، معاون اجتماعی این دانشگاه از تربیت مددکار حرفه ای سالمندان در این استان خبر داد.

علی داوودی افزود: در راستای اجتماعی شدن سلامت و استقرار پروژه نشاس (نظام شبکه اجتماعی سلامت) در استان گیلان تمامی افرادی که به عنوان مددکار در منازل به سالمندان خدمات ارائه می دهند، باید آموزش های لازم و متناسب با گیرندگان این نوع خدمات را فرا گرفته باشند.

وی با اشاره به برنامه مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان برای تربیت یک هزار مددجو داوطلب و نگهداری و مراقبت از سالمندان در منازل شخصی اظهار داشت: این افراد باید دوره ۵۰ ساعت آموزش شامل شناخت اولیه بیماری ها، تروماهای سالمندان، آشنایی اولیه با داروهای شایع در سالمندان، آشنایی با سیستم درمانی و غیره را بگذرانند تا گواهی لازم را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۳ درصد جمعیت گیلان بالای ۶۰ سال است و روند پیر شدن استان نیز به سرعت درحال وقوع است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان همچنین از تدوین برنامه جامع آموزشی مددکاری حرفه ای سالمندان برای سایر گروه های هدف در استان خبر داد.

ایرنا

برچسب ها
نوشته های مشابه
ضرب و شتم پرستار گیلانی توسط همراه بیمار پیگیری حقوقی، قضایی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.