به همت تیم های ظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک مرکز غیر مجاز زیبایی در رشت شناسایی و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی استان پلمپ شد.

به گزارش ندای گیلان، اسماعیل نورصالحی – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان دراین خصوص گفت: در پی بازدیدهای میدانی کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و گزارشات مردمی، مشخص شد یک فرد غیر پزشک و فاقد صلاحیت با راه اندازی مرکز زیبایی غیر مجاز در یکی از مطب های دندانپزشکی رشت، مبادرت به انجام لیزر درمانی و سایر اعمال زیبایی و دخالت در کارهای تخصصی پزشکی با استفاده از دستگاه های پیشرفته که نیاز به مجوز خاص داشت، می نمود. که پس از بررسی های به عمل آمده مطب وی پلمپ و پرونده نامبرده جهت برخورد قانونی از طریق کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: بر اساس آیین نامه های وزارت بهداشت، استفاده از هر گونه تجهیزات و دستگاه های غیر متعارف درمانی در مطب پزشکان ممنوع بوده و هیچ کس نمی تواند بدون داشتن تخصص و مجوزهای قانونی از این دستگاه ها برای درمان بیماران استفاده کند.

نورصالحی از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درمانی، سریعاً موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند و یا به صورت حضوری موضوع را به کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه گزارش کنند تا با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرد.