فرمانده انتظامی لاهیجان از پلمب 14 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد

نداي گيلان: محمود قاسمی بعد از ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با تاکید بر ارتقای امنیت اجتماعی در اماکن عمومی اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی و اماکن عمومی به منظور جلوگیری از بروز تخلف‌ها و جرایم صنفی در لاهیجان اجرایی شده است.
وی ادامه داد: ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی لاهیجان از 59 واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید کردند و 14 واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب، رعایت نکردن قوانین و مقررات اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضایی پلمب شده است.
قاسمی با بیان اینکه پلیس با تشدید اقدام‌های کنترلی و نظارتی بر واحدهای صنفی درصدد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحدهای صنفی مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
*پلمب 22 واحد صنفی متخلف در سیاهکل
فرمانده انتظامی سیاهکل نیز در جلسه مذکور گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی سیاهکل در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و تشدید اقدام‌های کنترلی بر واحدهای صنفی از این واحدها بازدید کردند.
مجید نیکویی اجرای طرح مذکور را در راستای مقابله با تخلف‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فرآروی اصناف عنوان کرد و افزود: تعداد 22 واحد صنفی به دلیل فعالیت غیر قانونی و توجه نکردن به قوانین و ضوابط ابلاغی پلمب شدند.
وی با اعلام آمادگی پلیس در برخورد قاطع با اصناف متخلف در سیاهکل، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
*رد رشوه توسط پلیس در رودبار
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در جلسه انتظامی استان اظهار کرد: ماموران انتظامی رودبار حین گشت‌زنی یک دستگاه موتورسیکلت را متوقف کرده و به پارکینگ منتقل کردند.
وهاب محسن‌نژاد به پیشنهاد رشوه 20 میلیون ریالی مالک موتورسیکلت برای رهایی از قانون به مامور پلیس اشاره کرد و افزود: مامور وظیفه‌شناس موضوع را صورتجلسه و ضمیمه پرونده متهم کرد.
وی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده و صورتجلسه رد رشوه به مقام قضایی معرفی شده است، تصریح کرد: شهروندان انتقاد و پیشنهاد در مورد عملکرد پلیس گیلان را به سامانه 197 نظارت همگانی پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/84001/ح30