جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: با آغاز موج پنجم کرونا در گیلان، ۷۷ واحد صنفی در این استان به دلیل رعایت نکردن مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا پلمپ شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،جانشین فرمانده انتظامی گیلان امروز گفت: براساس مصوبه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا و در اجرای مرحله پنجم طرح فاصله‌گذاری، همه کسب و کار‌های متوسط و کم خطر می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند و فقط مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ (مشاغل پرخطر) باید تعطیل کنند.

سرهنگ حسین حسن‌پور افزود: با آغاز موج پنجم کرونا و وضعیت قرمز و نارنجی برخی شهرستان‌های گیلان، اداره نظارت بر اماکن عمومی با اجرای ۲۰۸ مورد گشت مشترک با بهداشت، اتاق اصناف و صمت، از ۳ هزار و ۲۷۸ واحد صنفی بازدید قرار کرد.

وی گفت: در این بازدید‌ها ضمن اخذ تعهد از صاحبان ۶۸۴ واحد صنفی، به صاحبان هزار و ۸۴۸ واحد تذکر، برای ۵۸۰ واحد اخطاریه پلمپ صادر و ۷۷ واحد صنفی نیز به علت رعایت نکردن قوانین و مقرارت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی صاحبانشان پس از ابلاغ‌های مکرر پلمپ شدند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: برای قطع زنجیره ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم، پلیس با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کند.