نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله پسماند به عنوان یکی از موضوعاتی که مدیریت شهری ناموفق عمل کرده است گفت: عقب‌ماندگی‌ها در حوزه پسماند به گونه‌ای است که جبران عقب‌ماندگی روند پیشرفت را محسوس نمی‌کند و سنگینی عقب‌ماندگی، پیشرفت پسماند را تحت شعاع قرار می‌دهد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، سید علی آقازاده امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت افزایش بهره وری کشاورزی و زمینه های ارتقای کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی یکی از موضوعات مهمی است که در مجلس به ویژه در کمیسیون کشاورزی مطرح بوده و موضوعاتی از جمله خرید تضمینی، افزایش سطح تولید، پشتوانه تولید و تجهیزات و مراودات تکنولوژی های کشاورزی و همچنین تعامل کشاورزی با دیگر کشورها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تقویت شدن ساختار و تکلیف دولت برای ارتقای کشاورزی، خودکفایی، صادرات و عدم تغییر کاربری به تناسب تولید گفت: کشاورزی یکی از حوزه‌های مهم اقتصاد و اشتغال است و گیلان به عنوان یکی از مهمترین اضلاع تولید برنج باید به لحاظ تکنولوژی مکانیزه اقداماتی صورت داده تا افزایش محسوس در سطح تولید رقم بخورد.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به لحاظ افزایش پشتیبانی ها و اعتبارات برای اجرای پروژه های در دست اقدام برنامه‌هایی را در نظر گرفته است تصریح کرد: متاسفانه امسال در نهاده‌های کشاورزی با مشکلاتی مواجه بودیم که سطح تولید و هزینه‌های تولید را تحت شعاع قرار داد.

وی با بیان اینکه مشکل نهاده های کشاورزی و منابع آبی زنجیره تولید برای کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است، گفت: کمبود منابع آبی یکی از موضوعاتی است که امسال با آن مواجه بوده و شرایط سخت خشکسالی را تجربه می‌کنیم، گیلان به عنوان قطب تولید برنج بوده و برنج هم نیاز به آب دارد.

آقازاده با بیان اینکه مسئولین مربوطه باید برای مشکل کم آبی راه چاره ای بیندیشند افزود: مسئله چاه، لاینینگ چاه‌ها آب‌بندان‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد لذا مسئولین باید خود را در کنار کشاورزان بدانند تا باری از مشکلات آنان کم شود.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله پسماند به عنوان یکی از موضوعاتی که مدیریت شهری ناموفق عمل کرده است خاطرنشان کرد: استان گیلان به عنوان استانی که زرخیز بوده و به لحاظ طبیعی و نعمت های خدادادی باید در حوزه گردشگری شاخص باشد مسائلی همچون پسماند و مشکلات محیط زیستی موانع زیادی را برای استان ایجاد کرده است.

آقازاده با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه پسماند یک غفلت دردناک برای استان است گفت: تخریب رودخانه ها و عدم ساماندهی پسماندهای سراوان از مشکلاتی است که باید هرچه سریعتر برطرف شود در این مدت  تجهیزات و اعتبار وجود داشت اما مدیریت درست صورت نگرفت با پیگیری‌ها اعتباراتی را مشخص شده است اگرچه اعتبار وجود دارد و روند کار مثبت است اما عقب ماندگی ها به گونه ای است که جبران عقب ماندگی روند پیشرفت را محسوس نمی کند و سنگینی عقب‌ماندگی، پیشرفت را تحت شعاع قرار می دهد.

نماینده مردم رشت  و خمام در مجلس با  اشاره به حریم کمربندی خمام به عنوان یکی از دغدغه‌های مالکان گفت: این موضوع نیز یکی از تاکیدات ماست تا هر چه سریعتر ساماندهی شود و این ساماندهی از طریق وزارت راه  و بنیاد مسکن مراحل طراحی را طی خواهد کرد، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد طرح در حال اجراست داخل شهرستان های بخش جنوبی کمربندی ۱۳۰ متر فاصله دارد و بیشترین مشکل را ایجاد کرده که در سطح ملی و استانی در حال پیگیری است، تلاش می‌کنیم تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

آقازاده ضعف مدیریت شهری در اجرای طرح جامع و تفصیلی کمربندی رشت را از موضوعات طولانی شدن کمربندی رشت دانست و افزود: مراحل طراحی در حال طی شدن است و این مسئله بودجه دو هزار میلیاردی می‌خواهد که برآورد شده و باید برای این پروژه در نظر گرفته شود.