پیش از این، پروژه ساخت راه‌آهن قزوین-رشت‌ طبق مصوبه دولت از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل به شرکت راه‌آهن واگذار شده بود.

به گزارش ندای گیلان، معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن، از بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین – رشت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل بر اساس اصلاحیه هیات دولت، خبر داد.

داریوش یزدانی گفت: پیش از این، پروژه ساخت راه‌آهن قزوین-رشت‌ طبق مصوبه دولت از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل به شرکت راه‌آهن واگذار شده بود.
وی یادآور شد: این پروژه‌ طبق اصلاحیه‌‌ای از سوی هیات دولت، دوباره به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بازگردانده شد.
وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های شرکت ساخت و توسعه و هماهنگی‌های انجام شده با شرکت راه‌آهن، در 3 تا 6 ماه آینده، ساخت راه‌آهن قزوین – رشت به پایان می‌رسد و برای بهره‌برداری به راه‌آهن منتقل می‌شود.
خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، خرداد امسال گفته بود: از ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین – رشت فقط 3.5 کیلومتر باقیمانده است و برخی نقاط نیز به علت تردد‌های مردمی دچار قطعی هستند که با تهیه دو دستگاه زیرکوب و تنظیم‌کننده ریل با هدف افزایش سرعت زیرکوبی، همه تلاش خود را برای رسیدن به شرایط بهره‌برداری انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به تغییر دستگاه اجرایی راه‌آهن قزوین – رشت آستارا گفته بود: طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل، اواخر تابستان امسال برای افتتاح این پروژه پیش‌بینی‌شده بود اما با تغییر دستگاه اجرایی از سوی دولت، ‌پیمانکاران دچار بلاتکلیفی شدند که امید است با رفع این بلاتکلیفی، در زمان مقرر راه‌آهن قزوین – رشت به بهره‌برداری برسد.