مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، پروژه در دست ساخت فرهنگی ،تجاری و گردشگری ” آرش مال ” منطقه آزاد انزلی را بسیار جدید و منحصر به فرد ،زیبا ،دارای سرمایه گذاران سر حال و شاداب دانست و بر حمایت از ” شرکت انبوه سازان آرش منطقه آزاد انزلی” تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،مرتضی بانک  پس از حضور در ” همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلتیک مناطق آزاد ایران در توسعه روابط منطقه ای منطقه آزاد انزلی” ،به اتفاق هیات همراه از بخش های مختلف پروژه ” مجتمع فرهنگی ،تجاری و گردشگری آرش مال ” که توسط بخش خصوصی توان مند در مجاورت درب شماره دو فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی”در دست ساخت است، بازدید کرد.

وی با بیان ابراز خرسندی شدید از وضعیت پروژه در دست ساخت آرش مال ” که در مراحل پایانی ساخت است ،اظهار کرد : فرصت بسیار خوبی بود که در جریان سفر اخیر به منطقه آزاد انزلی  از مجتمع ” آرش مال ” که در دست ساخت می باشد،بازدید کردم.

این مقام با ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی هم زمان بخش های مختلف مجتمع در حال ساخت” آرش مال ” این پروژه را دارای ویژگی های منحصر به فردی دانست که از جمله این موارد را طراحی بسیار زیبا توسط مهندسین جوان بومی منطقه و  شاغل در شرکت ” انبوه سازان آرش منطقه آزاد انزلی” و ورودی بسیار بزرگ و فروشگاه های در دسترس مجتمع عنوان کرد.

” بانک” از دیگر ویژگی های این پروژه را داشتن واحدهای فروشگاهی در دسترس-طبقات تفریحی ،فرهنگی و فرهنگی و رستوران های بسیار مناسب و بام خیلی زیبا دارای چشم انداز مشرف به کل منطقه آزاد انزلی از جمله : دریای کاسپین، دشت و جاده مواصلاتی ذکر کرد  

وی با قدردانی از تلاش های برادران ” آرش و امین تقی پور دهکاء ” به عنوان سرمایه گذاران جوان دهه شصتی پروژه ” آرش مال ” ،از این کار آفرینان به عنوان جوانان بومی استان گیلان بسیار ،سر حال و شاداب با امکانات موجود داخل شرکت توصیف کرد.

 مشاور رئیس جمهوری از درگاه ایزد متعال خواست به سرمایه گذاری سرمایه گذاران پروژه مذکور خیر و برکت بدهد و علاوه بر آن هر چه سریعتر مراحل ساخت پروژه به اتمام برسد تا مردم و شرکت ” انبوه سازان آرش منطقه آزاد انزلی” از مزایای آن بهره مندی بیشتری  ببرند.

” بانک “ با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان ” جهش تولید ” بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاری در راستای دست یابی به سیاست اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و معتقد است : آن چه می تواند برای آینده هر کشوری و ملتی مفید و بسیار حائز اهمیت باشد ،استفاده از ظرفیت ها،امکانات فن ،تکنولوژی ،فکر و ایده و سرمایه مالی مردم است

وی با اشاره تلویحی به برادران ” تقی پور دهکاء”،ابراز کرد : کار آفرین هایی که بدون استفاده خاص و صرفا به خاطر ایجاد یک محیط مناسب اقتصادی،تعالی کشور و آرمان های مجموعه کاری خودشان کار می کنند،بسیار ارزشمند می باشند و این گونه اشخاص جزو سرمایه های اصلی کشور محسوب می شوند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

این مقام،خاطر نشان کرد :” همواره تاکید داشته ام و امیدوارم فرهنگ کشورمان باید به یک نقطه ای برسد که سرمایه گذار که سالم و صحیح عمل می کند به عنوان یک موضوع ارزشی برای کشور ارزیابی بکنیم و اگر آنان نباشد ،کمتر حیات و زندگی بهتر نصیب ما می شود”.

بانک” در جربان بازدید حدود ۹۰ دقیقه ای از بخش های مختلف مجتمع به اتفاق رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با اعضای هیات مدیره و تعدادی از پرسنل شاغل در شرکت انبوه سازان ” آرش منطقه ازاد انزلی” گفتگو کرد.

 مجتمع مذکور در زمینی به متراژ ۴ هزار و ۸۳ متر مربع در۶ طبقه بر روی هم کف با مساحت ۲۲ هزار مترمربع در حال ساخت است که دارای امکاناتی چون: پارکینگ، اولین پردیس سینمایی در استان گیلان،فود کورت،مکان بازی کودکان و گیم نت و سالن همایش تعبییه شده است.

مدیرعامل شرکت انبوه سازان آرش منطقه آزاد انزلی در جریان این بازدید، حمایت مسئولان دل سوز و حامی از جمله مقام معظم رهبری،مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و نیز رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی را مایه دلگرمی این مجموعه در زمان تحریم های ناجوان مردانه و تورم دانست.

” آرش تقی پور دهکاء ” ،خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی هر سال در پیام نوروزی خود با توجه به اتفاقات سال پیش رو و انتظاراتی که از مسئولان دارند، نامی را به عنوان شعار سال برای سال جدید انتخاب می کنند.

وی با اشاره به این که رهبر انقلاب امسال و در آغاز، سال ۱۳۹۹ سال “جهش تولید” نام گذاری کردند،رسیدن به جهش تولید در شرایطی که کشور تحت فشار تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدانش قرار دارد قطعا می‌تواند راه برون رفت از فشار اقتصادی و تکیه بر تولیدات داخلی و حمایت از سرمایه گذاران ایرانی باشد و مسئولان باید اقدامات لازم را برای رسیدن به جهش مورد نظر رهبر انقلاب انجام دهند.

این جوان سرمایه گذار ،متذکر شد : تقریبا از سال ۱۳۸۷ به بعد رهبر انقلاب اسلامی در نام گذاری سال ها بر مسائل اقتصادی و لزوم پیشرفت اقتصادی و تکنولوژیک کشور و حمایت از فعالین اقتصادی ایرانی تاکید دارند

” تقی پور دهکاء”در پایان،اظهار کرد :نام گذاری سال ۱۳۹۹ هم با عنوان “جهش تولید” در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و درون زا، حمایت از کالای ایرانی و به دنبال آن بالا رفتن تولید و ایجاد اشتغال  است که امسال هم مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته است.