به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی امروز در نشست خبری گفت: طرح نظارت نوروزی این سازمان از ۱۵ اسفندماه ۹۶ الی ۱۵ فروردین ۹۷ برگزار شد و در این مدت ۳۶ هزار و ۳۰۱ فقره پرونده در سراسر کشور تشکیل و ۲۲۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی امروز در نشست خبری گفت: طرح نظارت نوروزی این سازمان از ۱۵ اسفندماه ۹۶ الی ۱۵ فروردین ۹۷ برگزار شد و در این مدت ۳۶ هزار و ۳۰۱ فقره پرونده در سراسر کشور تشکیل و ۲۲۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌ها در تهران، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران بود تصریح کرد:در حوزه کالا و خدمات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم ارایه فاکتور ۱۰۷ میلیارد و ۷۱۲ میلیون تومان، در حوزه بهداشت و درمان و دامپزشکی ۱ میلیارد و ۷۴ میلیون تومان و متخلفان در حوزه قاچاق کالا و ارز محکوم به ۱۱۷ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان جزای نقدی شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه خراسان جنوبی ،‌ایلام، چهار محال و بختیاری کمترین فراوانی را در تشکیل پرونده های این سازمان طی طرح نوروزی داشتند، افزود: عدم درج قیمت با 15 هزار و 865 پرونده، گرانفروشی با 9 هزار و 803 پرونده و عدم ارائه فاکتور با 5 هزار و 10 پرونده بیشترین فراوانی را داشتند.

رایگانی گفت: مردم امسال با کمک اصحاب رسانه خدمات همکاران تعزیرات را بیشتر احساس کردند که طرح نوروزی با ظرفیت نزدیک به 1000 نفر از نیروهای انسانی امسال در سراسر کشور از پانزدهم اسفند 96 الی 15 فروردین 97 ادامه داشت.

وی ادامه داد: یک سوم ظرفیت انسانی سازمان تعزیرات در طرح نوروزی مشغول ارائه خدمات بودند و علی رغم اینکه طبق مصوب ستاد تنظیم بازار و ستاد خبررسانی همکاران باید از 7 الی 1 ظهر سرکار می بودند اما در اغلب استانهای مسافر پذیر تا 1:15 دقیقه بامداد هم در حال گشت زنی بودند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: طی 30 روز طرح نظارت نوروزی با همکاری سایر دستگاه های نظارتی 19 هزار و 71 تیم گشت مشترک در سراسر کشوردر محل های احتمالی تخلف به بررسی تخلفات پرداختندکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 9 هزار گشت مشترک برگزار شده است.

رایگانی با بیان اینکه پیش بینی ما به برگزاری 15 هزار گشت بود بیان کرد: این موضوع نشانگر آن است که همکاران سازمان تعزیرات بیش از حد انتظار تلاش کردند.

وی گفت: با توجه به اینکه در قانون نظام صنفی بحث تذکر حذف شده بود اما همکاران برای پیشگیری از تخلف 6 هزار و 243 واحد را با تذکر بدون تشکیل پرونده واحد صنفی راهنمایی کردند و 5 هزار و 512 واحد صنفی نیز هیچ گونه تخلفی نداشتند.

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: این موضوع درخط مقدم رسیدگی سازمان تعزیرات و مبارزه با قاچاق کالا است و بیش از 90 درصد رسیدگی به پرونده ها انجام می شود که رسیدگی به این پرونده ها نقش ما را در حمایت از کالای ایرانی به بهترین نحو یادآوری می کند.

رایگانی ادامه داد: امسال ما و همکارانمان درسازمان تعزیرات این فرموده و دغدغه مقام معظم رهبری را به گوش جان خواهیم پذیرفت و به پرونده های قاچاق به بهترین نحو رسیدگی خواهیم کرد.
وی در خصوص تخلفات صورت گرفته در نمایشگاه بهاره واقع در مصلی که درسال 96 صورت گرفته بود، گفت: ما متولی نمایشگاه بهاره نیستیم اما مرجع رسیدگی به تخلفات هستیم. در این موضوع نیز همکاران با وزیر صنعت و معدن و تجارت مکاتبه ای داشتند که طرح مذکور نیز در کمیسیون مطرح شد که بعد از این تصمیم درستی درباره نمایشگاه ها اتخاذ شود و کالاها در نمایشگاه های بهاره باید با کیفیت بهتری عرضه شود.

رایگانی افزود: در نمایشگاه بهاره سال 96 که در مصلی برگزار شد محصولات چند برابر قیمت بازار ارائه می شد که به همه پرونده های صنفی رسیدگی شده است و ما معتقد هستیم مسئولین ذی ربط در رابطه با نمایشگاه های بهاره تصمیم درستی اتخاذ کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احضار مدیرعامل فروشگاه رفاه گفت: طبق شکایت مردمی ما به فروشگاه رفاه مراجعه کردیم که مورد تخلف عرضه فندق و آجیل و خشکباری بود که استفاده انسانی نداشت که پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است. همچنین میزان پرونده قاچاق کالا نیز 3 هزار و 592 مورد بوده است.

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی درباره تخلفات انجام شده در فرودگاه ها گفت: طبق درخواست سازمان هواپیمایی کشوری و قبل از اجرای طرح نوروزی همکاری نزدیکی با فرودگاه ها و واحدهای فروشگاهی و … داشتیم که طی این مدت دو واحد صنفی به 70 میلیون تومان جریمه محکوم شدند.

رایگانی افزود: از سویی تفاهم نامه ای با سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد و گشت های نوروزی در سراسر کشور نیز حضور داشتند. همچنین در شیراز غرفه ثابت تشکیل دادیم که طبق برنامه غرفه ها در همه ایام سال به کار خود ادامه خواهند داد.

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به فعالیت گشتهای تعزیرات در پایانه های مسافربری و تخلفات گزارش شده تصریح کرد: از ابتدایی ترین زمان شروع طرح نوروزی تا 15 فروردین گشت های سازمان در ترمینال ها حضور داشتند که البته شکایتی نداشتیم که یکی از مهمترین دلایل وضعیت خوب در ترمینالها عدم افزایش قیمت در اتوبوس و خدمات زمینی بود.