نخستین اورژانس حیات وحش گیلان در منطقه حیات وحش تالاب سلکه شهرستان صومعه سرا با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید

به گزارش  ندای گیلان، مدیرکل اداره محیط زیست گیلان در حاشیه مراسم افتتاح اورژانس حیات وحش گیلان که پیش از ظهر چهارشنبه در منطقه حیات وحش تالاب سلکه شهرستان صومعه سرا برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل مرکزیت شهرستان صومعه سرا و وجود تالاب انزلی تصمیم گرفته شد که این اورژانس در این شهرستان احداث شود.

قربانعلی محمدپور با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای برنامه های کارگروه احیای تالاب انزلی است، افزود: وجود تنوع زیستی بسیار بالا در حوزه جانوری و گونه های مختلف پرندگان مهاجر و پستانداران نیاز به وجود اورژانس حیات وحش در استان به ویژه شهرستان صومعه سرا را بیش از پیش مشخص کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر آسیب های گونه های جانوری ناشی از تضاد با جامعه محلی و سهل انگاری برخی از افراد است، نیاز به  مکانی برای تیمار، مداوا و احیای این گونه ها جانوری بود که با توجه به امکانات مناسب پاسگاه حیات وحش تالاب سلکه صومعه سرا، این مکان برای احداث اورژانس انتخاب شد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست گیلان اظهار کرد: با احداث این اورژانس و حضور دامپزشک می توانیم خدمات لازم در زمینه احیا و تیمار جانوران و گونه های پرندگان مهاجر به مرکز استان، انزلی، صومعه سرا و  مناطق و شهرها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این نخستین اورژانس حیات وحش در استان گیلان است، تأکید کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود منطقه این مکان می تواند به محلی برای جذب توریسم و بازدید نیز تبدیل شود.

محمدپور ادامه داد: منطقه سلکه در سال های گذشته نیز محلی برای بازدید و حضور مرکز آموزشی جایکا بوده و اکنون نیز با افتتاح این اورژانس می توان شاهد رونق این منطقه بود.

وی افتتاح این اورژانس را در جهت تکمیل حلقه ارتقای فرهنگ زیست محیطی بسیار مهم دانست و گفت:  در تلاش هستیم تا چنین مکانی در شرق استان نیز احداث کنیم.

مدیرکل محیط زیست گیلان میزان اعتبار هزینه شده برای این اورژانس را ۱۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی اعلام و اظهار امیدواری کرد محیط زیست بتواند با افتتاح این مرکز در احیا و تیمار حیوانات آسیب دیده به خوبی ظاهر شود.