طارمی، طارمی، طارمی؛ این روزها بیشتر از همه نام مهاجم ملی پوش پرسپولیس است که بیش از هر چیزی حول این تیم می چرخد، چه در گلزنی و چه در فرصت سوزی و او اینبار در نیمه اول فرصت سوزی را برای خود انتخاب کرد

به گزارش ندای گیلان،پرسپولیس با کسب 4 امتیاز از سه دیدار اخیر خود در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا، اکنون الریان قطر و شاگردان میشل لادروپ را پیش روی خود دارند، دیداری که با شکست در دوحه برای آنها به پایان رسید.

هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا؛ استادیوم آزادی              تماشاگر: 57130 نفر

داور: ، «ساتو ریوجی» از ژاپن داور وسط، «ساگارا تورو» از ژاپن، کمک داور اول، «یاما اوچی هیروشی» از ژاپن

کارت زرد: علی علیپور از پرسپولیس (4) – عمر باری از الریان (44)، سروش رفیعی از پرسپولیس (76)، سروش رفیعی از پرسپولیس (86)، سباستین سوریا از الریان (94)
کارت قرمز:

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، سروش رفیعی(89 محسن ربیع‌خواه)، محسن مسلمان(92 احسان علوان‌زاده)، علی علیپور، وحید امیری و مهدی طارمی.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

الریان قطر:

عمر باری، عبدالکریم سالم، گونزالو ویرا ،ناتان اوتاویو، معصب خضر، کوه میونگ جین، ویکتور کاسرس، عبدالرحمان الحرازی (65 دنیل گومو)، سرجیو گارسا، رودریگو تاباتا و سباسیتن سوریا.
سرمربی: میشل لادروپ

شرح نیمه اول:
طارمی، طارمی، طارمی؛ این روزها بیشتر از همه نام مهاجم ملی پوش پرسپولیس است که بیش از هر چیزی حول این تیم می چرخد، چه در گلزنی و چه در فرصت سوزی و او اینبار در نیمه اول فرصت سوزی را برای خود انتخاب کرد تا حاصل تلاش هم تیمی ها و خودش در نیمه اول بدون گل شود.
پرسپولیس با توجه به نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار در دقایق ابتدایی توانست فشار حملات خود را روی دروازه الریان ببرد و صاحب فرصت های نصفه و نیمه ای شود اما الریان رفته رفته بر بازی مسلط شد تا پرسپولیس از شور و هیجان ابتدایی بازی خارج شود.
دقایق پایانی نیمه اول اما تحت تاثیر عملکرد خوب سروش رفیعی، محسن مسلمان و مهدی طارمی قرار داشت تا این سه موفق شوند بارها دروازه عمر باری را بارها با خطر همراه کنند. دقایق پایانی نیمه اول اما مهدی طارمی با کنترل توپ خود و از پیش رو برداشتن مدافع الریان قصد شوتزنی از داخل هجده قدم را داشت که با تکل متوقف شد و یک ضربه پنالتی، پرسپولیس را مهمان برد در نیمه اول کرد اما طارمی که فرصت هایی پیش از را از دست داده بود بار دیگر با ضربه چیپ خود در این ضربه که به بیرون رفت، سرخپوشان را از گل برتری دور کرد

دقایق حساس:

دقیقه 2: اولین حرکت بازی توسط پرسپولیسی ها انجام شد و سروش رفیعی به سوی دروازه حریف هجوم برد اما خطای روی وی را داور اعلام نکرد و در حرکت بعدی نیز سرخ پوشان نتوانستند به دروازه حریف برسند.
دقیقه 4 : یک هجوم دیگر از سوی پرسپولیسی ها از کناره سمت چپ، با ارسال بازیکنان این تیم ادامه یافت اما گلر قطری زودتر از علیپور به این توپ رسید.
دقیقه 10 : حرکت تاباتا بین مدافعان پرسپولیس موقعیت خطرناکی ایجاد کرد اما ضربه این بازیکن به خوبی توسط بیرانوند مهار شد.
دقیقه 11: یک ضربه دیگر از سوی قطری ها با اختلاف کمی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 24: روی پاس عمقی سروش رفیعی طارمی در حالتی نامتعادل به توپ ضربه زد که گلر حریف توپ را مهار کرد.

دقیقه 26: ضربه ایستگاهی از سمت راست پرسپولیس توسط تاباتا با دفع مناسب بیرانوند و در ادامه تدارک یک ضد حمله همراه شد که در سمت مخالف یک کرنر برای سرخپوشان شکل گرفت.

دقیقه 27: ارسال کرنر فوق العاده از سوی مسلمان و با تشخیص مناسب فرود توپ توسط طارمی در نهایت با ضربه سر خوبی از سوی مهاجم پرسپولیس همراه نشد تا این موقعیت ایده آل از دست برود.

دقیقه 32: الریان در موقعیت ضدحمله دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که خروج به موقع بیرانوند مانع از خطر روی دروازه این تیم شد و دروازه سرخپوشان در فاصله 30 متری دروازه اش توپ را دور کرد.

دقیقه 32: یک دریبل عجیب از علی علیپور موقعیت خوبی پشت محوطه جریمه برای پرسپولیس شکل داد که ضربه زمینی این بازیکن به یک کرنر برای سرخپوشان تبدیل شد و در ضربه کرنر هم طارمی نتوانست با ضربه سر دروازه الریان را با خطر همراه کند.

دقیقه 39: یک حرکت خطرناک از بیرانوند سکوها را که برای گل پرسپولیس بی تابی می کردند به وجد آورد. تو سر توپ جالب بیرانوند باعث شد تا هواداران برای لحظاتی این دروازه بان ملی پوش را تشویق کنند.

دقیقه 42: یک پنالتی برای پرسپولیس که مطمئنا آن را باید پای سماجت و تکل فوق العاده محسن مسلمان روی تاباتا دانست. مسلمان با تکل دیدنی خود توپ تاباتا را گرفت و در نهایت با یک دو با امیری آن را برای طارمی مهیا کرد و این بازیکن با مهار توپ با تکل مدافع الریان سرنگون شد تا داور یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کند.

دقیقه 43: ضربه پنالتی برای پرسپولیس را شماره 9 پرسپولیس که خودش آن را تصاحب کرده بود مامور نواختن شد. حرکات عمر باری درون دروازه پیش از این ضربه باعث دریافت یک کارت زرد برای دروازه بان الریان شد. طارمی اما با یک چیپ عجیب باعث شد تا این ضربه از دست برود و موقعیت گل سرخپوشان هدر رفت.

دقیقه 3+45: آخرین فرصت گلزنی برای پرسپولیس روی ارسال مسلمان و در یک رفت و برگشت با ضربه راه دور محمد انصاری به بیرون رفت تا صفر بر صفر حاصل تلاش مهدی طارمی در نیمه اول باشد.

دقیقه 46: پرتاب بلند اوت از وحید امیری با ضربه سر مهدی طارمی به تیرک دروازه الریان برخورد کرد تا شانس بزرگ پرسپولیس از دست برود.

دقیقه 47: اینبار موقعیت خطرناک برای الریان قطر که از خودگذشتگی سیدجلال حسینی در آستانه دروازه خالی با دفع فوق العاده ی او یک ضربه کرنر نصیب الریان کرد که از آن سودی نبردند.

دقیقه 48: اینبار مسلمان در تلاش برای ثبت گلی شخصی که شوت این هافبک با دفع دروازه بان الریان به کرنر برای پرسپولیس تبدیل شد.

دقیقه 50: ارسال کرنر از محسن مسلمان با ضربه سر نه چندان محکم سیدجلال حسینی به جای رفت که عمر باری انتظار آن را می کشید و با مهار دروازه بان الریان همراه شد.

دقیقه 55: باز هم ارسال کرنر خطرناک از محسن مسلمان که با ضربه سر سروش رفیعی به راحتی در اختیار دروازه بان الریان قطر قرار گرفت.

دقیقه 57: حسین ماهینی، مدافع چپ پیش تاخته ی پرسپولیس می توانست از ارسالی که برایش صورت گرفته بود به خوبی سود ببرد که ضربه اش با واکنش فوق العاده ی دروازه بان الریان در دو مرحله دفع شد.

دقیقه 61: روی تدارک یک ضدحمله فوق العاده از سوی بیرانوند که لحظاتی قبل ضربه مهاجم الریان را دفع کرده بود، علیپور در آستانه ضربه زدن در هجده قدم توسط گونزالو ویرا متوقف شد و در حالی که این حرکت خطا به نظر می رسید داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 88: فرار بزرگ از سوی سرجیو گارسیا با همراهی او از سوی محمد انصاری همراه شد که غفلت این مدافع بار دیگر او را با بیرانوند تک به تک کرد که ضربه آرام شماره 9 الریان در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 2+90: فرار سباستین سوریا از تله آفساید پرسپولیس می توانست کار سرخپوشان را تمام کند که ضربه این بازیکن از کنار دروازه سرخپوشان به بیرون رفت.

ورزش 3