رئیس کمیته امداد کشور در سفر به انزلی گفت:پرداخت 800 میلیارد تومان وام ضروری و کارگشایی به میزان هر متقاضی پنج میلیون تومان از منابع کمیته امداد و منابع مردمی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ندای گیلان،پرویز فتاح صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از کمیته امداد امام خمینی (ره) بندرانزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال ساخت 10 هزار مسکن مددجویی در واحدهای نیمه تمام و فاقد متقاضی مسکن مهر در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته که تا پایان امسال تحویل آن به پایان می رسد.
وی با اشاره به استفاده از کمک های دولتی و ظرفیت های موجود قانونی برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه افزود: با توجه به امضاء تفاهم نامه بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت مسکن محرومان تا پایان سال آینده 10 هزار مسکن مددجویی نیز تحویل محرومان جنوب استان کرمان می شود.
فتاح با اشاره به توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: علاوه بر مساعدت سازمان برنامه و بودجه برای ساخت هزار واحد مسکونی در گیلان ، در تلاشیم با استفاده از ظرفیت خیرین کشور 10 هزار واحد مسکن مددجویی نیز با کمک مردم به بهره برداری برسد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امسال سال سختی از نظر اقتصادی بود، گفت: ملت شریف ایران اسلامی امسال 35 درصد بیشتر به کمیته امداد کمک کردند و این در حالیست که این آمار تنها در استان گیلان بیش از 50 درصد بود.
فتاح به پرداخت و جذب 100 درصدی تسهیلات قرض الحسنه اشتغال از سوی بانک ها به مددجویان کمیته امداد اشاره و تاکید کرد: پرداخت 800 میلیارد تومان وام ضروری و کارگشایی به میزان هر متقاضی پنج میلیون تومان از منابع کمیته امداد و منابع مردمی در دستور کار قرار دارد که تا پایان امسال به اتمام می رسد.
وی خاطر نشان کرد: برای بهبود معیشت و مستمری مددجویان کمیته امداد تدابیر ویژه ای اتخاذ شده که با وفاق ملی شرایط سخت با کمترین هزینه و مشکل طی می شود.

پرویز فتاح با اشاره به اینکه از مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی در کارهای خیر کمیته امداد اطلاع داشتم و بر حسب وظیفه برای تشکر و قدردانی از این مشارکت در این منطقه حضور پیدا کردم ، افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت از محرومان و ایفای مسئولیت اجتماعی عملکرد موفقی داشته است و همه ی مناطق آزاد باید این رویکرد حمایتی سازمان منطقه آزاد انزلی را داشته باشند، در قانون نیز ذکر شده که یک درصد از منابع مناطق آزاد به نفع محرومین منطقه صرف شود که در این منطقه فراتر از این درصد عمل می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه مسکن محرومین کارهای خوبی در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته و در این راستا به توافقات جدیدی هم رسیدیم، تصریح کرد: طبق توافقات صورت گرفته، بنا شد با نظر سازمان منطقه آزاد انزلی بخشی از زمین های این منطقه که در تملک کمیته امداد و سهمیه محرومین بود به منظور ایجاد زیر ساخت های لازم و با هماهنگی با کاربری طرح جامع منطقه در راستای تامین منابع برای اجرای برنامه های حمایتی از مددجویان تحت پوشش منطقه بکار گیری شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه بر اساس این توافق  برای ایجاد انگیره بیشتر، تمام منافع حاصل از این زمین ها و احداثش صرفا در شهرستان بندرانزلی و این منطقه هزینه شود، بیان کرد: افتخار ما این است که در هر منصبی برای محرومین و نیازمندان کار کنیم و خدمت به محرومین جزو مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی است و این روحیه به خوبی در این سازمان مشهود است .

فتاح با اشاره به تعامل  فی مابین سازمان و دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ، رشد ضریب اشتغال مربوط به جامعه هدف کمیته امداد در طرح های سرمایه گذاری ، اصلی ترین درخواست کمیته امداد از منطقه آزاد انزلی دانست و خاطرنشان کرد:، همچنین در نظر داریم با مشارکت در همه ی کارگاه های تولیدی در حوزه منطقه ، به ازای هر نفر مددجو که برای اشتغال پذیرفته شوند تا دو سال حق بیمه اجتماعی  پرداخت کنیم و قرار شد به زودی با حضور مجدد در این منطقه تمام این موارد را طی یک توافقنامه امضا کنیم تابه صورت رسمی اعلام و سریعا عملیاتی شود.