رییس سازمان چای کشور گفت: افزایش تولید چای و همچنین افزایش کیفیت چای از دستاوردهای مهم انجام به‌زراعی باغات چای کشور است.

به گزارش ندای گیلان،حبیب جهانساز در گفت و گویی اظهار داشت: امسال 30 میلیارد تومان تسهیلات برای به‌زارعی باغ‌هاي چای اختصاص یافت که تاکنون 13میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات به 10 هزار چایکار گیلان و مازندران پرداخت شده است.

جهانساز با بیان اینکه انتظار می‌رود تا قبل از پایان سالجاری عملیات به‌زراعی در 30درصد از باغات چای کشور انجام شود، ادامه‌ داد: تاکنون عملیات به‌زراعی در 20درصد از باغات انجام شده است و امید می‌رود تا پایان سالجاری ده دصد دیگر باغات به زارعی شوند.

رییس سازمان چای کشور خاطرنشان‌ کرد: افزایش تولید چای و همچنین افزایش کیفیت چای از دستاوردهای مهم انجام به‌زراعی باغات چای کشور است.

وی تصریح کرد: امسال 25 هزار و 600 تن چای خشک در کشور تولید شد و پیش بینی می‌شود، با انجام عملیات به زراعی که در باغات چای کشور انجام شده است، سال آینده بالغ بر 26هزار تن چای خشک در کشور تولید شود.

جهانساز با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به‌زراعی باغ‌هاي چای به چایکاران شمال تا پایان اسفند ادامه دارد از چایکاران خواست برای دریافت این تسهیلات به ادارات چای محل سکونتشان مراجعه کنند.

وی گفت: برای هر هکتار باغ چای 2 میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد در نظر گرفته شده است که از مطالبات چایکاران بابت فروش برگ سبز چای وصول خواهد شد.