دبیر شورای زکات گیلان با اشاره به رتبه هشت این استان در سطح کشور برای جمع آوری زکات گفت: امسال بیش از ۴۴ میلیارد تومان زکات در گیلان جمع آوری شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عباس اهرابی در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان گیلان در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: زکات واجب در گیلان نداریم اما با توجه به برکات این فریضه دینی، مردم استان نسبت به پرداخت آن اهتمام دارند و این مالیات اسلامی را پرداخت می‌کنند.

دبیر شورای زکات گیلان با بیان اینکه ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: ۹۰ میلیارد تومان به صورت ماهیانه به این افراد مستمری پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان زکات توسط مردم گیلان پرداخت شد، گفت: امسال بیش از ۴۴ میلیارد تومان زکات در استان گیلان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به موارد هزینه کرد زکات تصریح کرد: زکات جمع آوری شده صرف امور تأمین معیشت، احداث و بازسازی مسکن، تأمین جهیزیه و درمان بیماران می‌شود.

اهرابی با اشاره به رتبه هشت کشوری گیلان در بحث جمع آوری زکات بیان کرد: عسل مرکبات زیتون و سایر محصولات شاخص استان گیلان زکات جمع آوری می‌کنیم.

وی با اشاره به پرداخت هزار و سیصد میلیارد تومان وام اشتغال عنوان کرد: جشن خودکفایی برای ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان را امسال برگزار می‌کنیم.