مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تا پایان مهرماه که زمان اتمام  مهلت ثبت نام بوده با تشکیل ۳۰ هزار و ۱۴۵ پرونده، ۲۹۹ میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در استان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گبلان گفت: تا پایان مهرماه که زمان اتمام  مهلت ثبت نام بوده با تشکیل ۳۰ هزار و ۱۴۵ پرونده، ۲۹۹ میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در استان تسهیلات پرداخت شده است.

عباس علیزاده  اظهار داشت: این تعداد پرونده تشکیل شده برای حمایت و حفظ اشتغال ۴۵ هزار و ۴۶۷ نفر  بوده است.

وی با اشاره به رتبه نخست گیلان در کشور  با پرداخت ۷۱ درصد تسهیلات کرونا به آسیب دیدگان ناشی از  کرونا خبر داد و گفت: بانک سینا با ۷۶۵ پرونده و اشتغال ۸۰۷ نفر و با تحقق ۹۳ درصدی در رتبه اول پرداخت تسهیلات کرونا در بین بانک های عامل استان قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین بانک صادرات با چهار هزار و ۱۱۹ پرونده و اشتغال ۹ هزار و ۳۹۹ نفر با تحقق ۸۶ درصدی در رتبه دوم ،  بانک سپه با ۲ هزار و ۷۰۹  پرونده و اشتغال چهار هزار و ۴۶۳  نفر و تحقق ۸۵ درصدی در رتبه سوم از حیث پرداخت تسهیلات کرونا قرار دارند.

علیزاده تصریح کرد: بانک های  رفاه کارگران با ۳۱۸ پرونده و اشتغال ۷۱۹ نفر و تحقق ۴۳ درصد، بانک کارآفرین با ۹ پرونده و اشتغال ۹ نفر و تحقق ۴۲ درصد و  بانک شهر با ۲۲۰ پرونده و اشتغال ۳۷۱ نفر و تحقق ۳۴ درصد کمترین درصد پرداختی ها را در تسهیلات کرونا در استان دارند.

وی به  رتبه دستگاههای اجرایی در  جذب تسهیلات کرونا نیز اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با ۵۲ پرونده و اشتغال ۶۰۹  نفر و با تحقق ۹۴ درصد، آموزش فنی و حرفه ای با ۱۹۵ پرونده و اشتغال ۲۶۵ نفر و با تحقق ۸۵ درصد، دفتر فنی و مهندسی استانداری- تاکسیرانی با۱۰ هزار و ۸۴۷ پرونده و اشتغال ۱۰ هزار و ۸۹۸  نفر و با تحقق ۸۲ درصد و راه و شهرسازی حمل و نقل و پایانه ها با هفت هزار و  ۶۶۷ پرونده و اشتغال هفت هزار و  ۹۶۸ نفر و با تحقق ۸۲ درصد در رتبه های اول تا چهارم دستگاه های اجرایی استان از حیث جذب تسهیلات کرونا قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین اداره کل بهزیستی با ۲۹۹ پرونده و اشتغال ۹۰۴ نفر و تحقق ۶۲ درصد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۲۴۶ یک هزار و ۲۶۴ پرونده و اشتغال یک هزار و  ۸۴۱ نفر و با تحقق ۵۶ درصد و اداره کل ورزش و جوانان با ۱۷۹پرونده و اشتغال ۲۶۹ نفر و با تحقق ۵۵ درصد، دارای کمترین درصد جذب این تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان  از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا هر چه سریع تر پرونده هایی که از طریق بانک برگشت داده شده را بررسی و مجدد برای بانک های عامل ارسال نمایند تا در فرصت باقیمانده تعیین تکلیف شوند.