رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:جمعی بالغ بر 7 میلیون نفر شناسایی شده اند که علاوه بر یارانه نقدی و یارانه معیشتی، دو بسته حمایت معیشتی ویژه به آنان پرداخت خواهد شد.

دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  در سفر به استان گیلان با اشاره به از دست رفتن درآمد برخی از خانواده ها پس از شیوع ویروس کرونا و تاکید بر لزوم توجه به معیشت مردم ، اظهار داشت: حقوق کارمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما برخی از اقشار کم درآمد مانند دست فروشان،کارگران فصلی و… هیچ درآمد ثابتی به عنوان حقوق ندارند و باید به آنها توجه شود.

وی افزود: جمعی بالغ بر ۷ میلیون نفر شناسایی شده اند که علاوه بر یارانه نقدی و یارانه معیشتی، دو بسته حمایت معیشتی ویژه به آنان پرداخت خواهد شد.

نوبخت از دستور رئیس جمهور برای پرداخت بسته حمایت معیشتی ویژه ای به عنوان بسته غذایی  به ۳ میلیون نفر از افراد جامعه که هیچگونه درآمد ثابتی ندارند، از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در هرماه خبر داد و گفت: مبنای این پرداخت بر اساس تعداد افراد خانوار خواهد بود و اولین مرحله آن هفته آینده پرداخت خواهد شد.

معاون رئیس جمهور گفت: همچنین برای چهار میلیون نفر از افراد دیگر جامعه تسهیلات ۱ تا ۲ میلیون تومانی به صورت  قرض الحسنه با کارمزد ۴درصد در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بانک ها کارمزد این وام را ۱۲ درصد اعلام کردند که ۸ درصد آن را سازمان برنامه و بودجه تقبل خواهد کرد این تسهیلات بدون ضامن و با اقساط ۳۰ ماهه و تنفس ۳ ماهه، پرداخت خواهد شد.