معاون اول رئیس جمهور درباره ادامه طرح یارانه معیشتی تاکید کرد: آنچه که تا الان در دست اقدام [یارانه معیشتی] است ادامه خواهد یافت و امیدوارم که نه تنها این طرح ادامه پیدا کند بلکه بتوانیم با منابع جدیدی که دسترسی پیدا می کنیم کمک های دیگری هم انجام دهیم.

به گزارش ندای گیلان،معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدوارم بتوانیم مسیر رو به توسعه استان بوشهر را با سرعت و قوت ادامه بدهیم، حتما یکی از دغدغه های مهم مردم ایران در شرایط فعلی بحث معیشت است.

اسحاق جهانگیری صبح امروز در بدو ورود به بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر برای ایران در همه صحنه ها یک نقطه افتخارآمیز است، در مبارزات طولانی ضداستعماری همواره بوشهر می درخشیده و نقش تعیین کننده ای داشته است.

این مقام مسئول افزود: علما، روشنفکران، دانشمندان و قهرمانانی مانند رئیسعلی دلواری برای ایران و ایرانی مایه افتخار است. نقش بوشهری ها در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس که امیدوارم بتوانیم در حد وسع و توان در خدمت این مردم عزیز و بزرگوار باشیم.

وی اظهار کرد: بوشهر ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه دارد و خوشبختانه دریا به عنوان یک نقطه کلیدی برای توسعه که اقتصاد دریامحور یکی از سیاست های جدی که در دستور کار است و ده ها فعالیت مرتبط با دریا از جمله آبزی پروری، صنایع دریایی مختلف تا حمل و نقل دریایی و بنادر که خوشبختانه استان بوشهر در تمام این زمینه ها صاحب نام و دانش است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: بخش عمده میگوی کشور در بوشهر تولید می شود، و یکی از ارکان عمده صادراتی است.

جهانگیری اظهار کرد: بوشهر در حوزه انرژی نقش تعیین کننده ای دارد و پایتخت انرژی کشور است. در زمینه نفت و گاز و اقتصاد کشور و حتی در زمینه انرژی هسته ای که علاوه بر نیروگاه قبلی دو نیروگاه جدید با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار در بوشهر در دست اجرا داریم.

این مقام مسئول بیان کرد: در زمینه کشاورزی هم استان بوشهر استعداد بسیار خوبی دارد و یکی از زمینه هایی که می تواند به اقتصاد کمک نماید بحث گردشگری است که امروز بخشی از برنامه های ما مرتبط با این مسئله است.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: فرصتی که در سفر های استانی پیش می آید یک بخشی در ارتباط با طرح هایی است که آماده افتتاح شده که امروز در زمینه کشاورزی طرح های متعددی در زمینه گلخانه، آبیاری های مدرن، و دامپروری برای بازدید و افتتاح پیش بینی شده است.

جهانگیری افزود: امیدوارم بتوانیم مسیر رو به توسعه استان بوشهر را با سرعت و قوت ادامه بدهیم، حتما یکی از دغدغه های مهم مردم ایران در شرایط فعلی بحث معیشت است و دولت آگاهی کامل دارد که مردم از نظر زندگی در فشار هستند.

وی اظهار کرد: باید بپذیریم این فشاری است که آمریکایی ها به کشور وارد کرده اند؛ آنها مهم ترین منبع درآمد کشور یعنی نفت را تحریم کرده و سعی دارند مانع صادرات نفت کشور شوند.

این مسئول یادآور شد: البته مدیریت کشور تلاش دارد که با روش هایی موفق به صادرات نفت شود اما به هر حال وقتی منبع اصلی درآمد یک کشور در فشار قرار بگیرد خود به خود اقتصاد آن کشور و خانواده ها در فشار قرار می گیرد که امیدوار هستیم با طرح های مختلفی که در دست داریم بخشی از فشارهای مردم را کم کنیم و از صبوری و بزرگی مردم که تا الان تحمل کردند تشکر می کنیم و امیدواریم که در آینده روزهای بهتری در پیش داشته باشیم.

وی درباره ادامه طرح یارانه معیشتی تاکید کرد: آنچه که تا الان در دست اقدام [یارانه معیشتی] است ادامه خواهد یافت و امیدوارم که نه تنها این طرح ادامه پیدا کند بلکه بتوانیم با منابع جدیدی که دسترسی پیدا می کنیم کمک های دیگری هم انجام دهیم.