رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهر توسعه پیدا کرده است اما خانه‌ها شناسنامه ندارند و فقط ۴ درصد مردم دنبال کسب پروانه هستند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،احمد رمضانپور نرگسی در  جلسه  جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت با بیان اینکه ۱۵ شرکت را در سطح رشت بیش از ۵۰ درصد کارهای عمرانی را بر عهده‌ دارند، اظهار داشت: در ابتدا باید در زمینه توسعه عمران شهری و مسائل زیست‌ محیطی نشستی را با مدیران این ۱۵ شرکت داشته باشیم.

 رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اشاره به اینکه باید بحث پرداخت و مطالبات این شرکت‌ها را بررسی کنیم، افزود: باید این جلسه برگزار و نکته نظرات و پیشنهاد‌های پیمانکاران مطرح شود.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی ‌شهر رشت با بیان اینکه شهر رشت شهر بزرگی است، بیان داشت: در شهر رشت در حوزه‌های مختلف انسان‌های بزرگی حضور دارند و زمانی شهر اولین‌ها بوده است اما به دلایلی خاص دچار مشکلاتی فراوان شده است.
رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه در سیستم کارای ما تفکر سیستمی حاکم نیست، اذعان داشت: در کارها نقشه راه عملیاتی، اجرایی و سیستمی نداریم و پول‌های شهرداری در جیب مردم است و ما نمی‌توانیم این پول‌ها را وصول کنیم.
وی با بیان اینکه ما عوارض نوسازی طلب داریم، تصریح کرد: شهر توسعه پیدا کرده است اما خانه‌ها شناسنامه ندارند و فقط ۴ درصد مردم دنبال کسب پروانه هستند.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ۶۰۰ رستوران در شهر رشت در کاربری مسکونی فعالیت میکنند، خاطر نشان کرد: ما باید مطالبات خود را شناسایی کنیم و به دارایی تحویل دهیم تا بدهکاری خود به پیمانکاران بزرگ را پرداخت کنیم.
رمضانپور نرگسی با بیان اینکه باید از طریق مطالبات مردمی بدهکاری‌ها را پرداخت کنیم، گفت: تا پایان سال باید شناسایی‌ها انجام شود و باید برای انجام پروژه‌ها از ظرفیت‌های استانی استفاده کرد.
پورتوکلی، دبیر کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان شهرداری رشت به پیمانکاران بدهی دارد، اظهار کرد: منابع برای جذب این اعتبار وجود دارد اما باید این انگیزه و اراده ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مسئولان گیلانی حاضر در دولت بیشتر استفاده کنیم، افزود: مدیران شهرداری باید با دستگاه‌های دولتی بیشتر ارتباط برقرار کنند.
فرهام زاهد، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی ‌شهر رشت نیز در این نشست با بیان اینکه باید مشکل بدقولی‌های شهرداری حل شود، اظهار داشت: باید کارها انجام شود، بعد بازرسی‌ها انجام گیرد اما برخی از مدیران شهرداری قبل انجام کار بازرسی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه باید عادت مقابله با کارهای قانونی را از بین ببریم افزود: باید از سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی در شهر رشت حمایت شود.
عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت، افزود: ما باید رویکرد کاری خود را با پیمانکاران مشخص کنیم تا کارها خوب پیش برود.
زاهد با بیان اینکه ما اگر در حوزه املاک می‌خواهیم موفق شویم باید آمار و اطلاعات مشخصی داشته باشیم بیان کرد: ما اکنون حساب ‌کتاب مشخصی از ورودی و خروجی مالی شهرداری نداریم و این یک ضعف است.