مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده در این استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عباس علیزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان گیلان در پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده رتبه نخست کشور را دارد، گفت: تاکنون بیش از سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از کرونا در برخی کسب و کارها همانند گردشگری بسیار زیاد بوده است، گفت: باید برای جبران این میزان از خسارت‌ها و همچنین بیکاری موقت کارکنان این واحدها تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده و اقدامات حمایتی انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه به جذب ۸۹ درصدی تسهیلات موجود در بانک‌ها استان نیز اشاره و اضافه کرد: برای دریافت تسهیلات کرونایی صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا باید در سامانه کارا ثبت نام کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف سریع درخواست‌ها از سوی بانک‌های عامل، افزود: تسریع در این روند سبب می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم با پرداخت تسهیلات بخشی از خسارت‌های کرونا را جبران کنیم.