قنبرنژاد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون مردم نیکوکار این شهرستان بیش از یک میلیارد و 901 میلیون ریال زکات پرداخت کرده اند

به گزارش ندای گیلان،حسن قنبرنژاد عصر سه شنبه در جلسه شورای زکات این شهرستان که در دفتر امام جمعه آستانه اشرفیه برگزار شد، افزود: از این میزان زکات پرداختی 107 میلیون و 665 هزار ریال بصورت نقدی و باقی نیز در قالب کمک های غیر نقدی انجام گرفته است.
وی در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ زکات در جامعه اظهار داشت: پرداخت زکات از سوی نیکوکاران در یاری به نیازمندان نقش اثرگذاری دارد.
وی ترویج و احیاء فرهنگ زکات را یکی از اولویت های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد و یادآور شد: جمع آوری زکات در این شهرستان به منظور توزیع آن بین قشرهای محروم جامعه انجام می گیرد.
امام جمعه استانه اشرفیه نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین نهادهای انقلابی است که همواره در جهت خدمت به قشرهای آسیب پذیر و نیازمند جامعه قدم برمی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد ساجدی کاهش فقر و توانمند سازی اقشار نیازمند در جامعه را از اهداف مهم کمیته امداد عنوان کرد و افزود: هم اکنون مصرف زکات برای کمک به محرومان و مستمندان جامعه در اولویت کارهای کمیته امداد قرار دارد.
وی با قدردانی از تلاش های کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت احیاء فرهنگ زکات در جامعه گفت: زکات به عنوان عملی نیکوکارانه و خیر همواره در جامعه اسلامی و اموزه های دینی ما مورد تاکید و توجه قرار دارد.