برای برون رفت از مشکل در سالهای آینده پرداخت حقوق ناجیان غریق از محل تملک دارایی های شهرستان در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش ندای گیلان از بندر انزلی ، عبدالصمد صفرنژاد ؛ روز سه شنبه در جلسه ساماندهی سواحل اظهار کرد: با توجه به همکاری وزارت ورزش و جوانان با بخش خصوصی به عنوان متولی انجام این کار، باید به گونه ای عمل شود که انزلی به عنوان شهر نمونه ( پایلوت ) نتایج مطلوب این طرح را به سراسر کشور معرفی کند .
وی با اشاره به نقش مهم ناجیان غریق و تلاش متعهدانه آنان در کاهش خطر غرق شدن افراد تصریح کرد: تاکنون با همت استاندار گیلان مبلغ شش میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانداری تامین و در دو روز آینده به حساب ناجیان غریق واریز می شود.
صفرنژاد افزود :برای برون رفت از این مشکل در سالهای آینده پرداخت حقوق ناجیان غریق از محل تملک دارایی های شهرستان در دستور کار قرار گرفته و به عنوان دستورالعمل به فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد.
فرماندار انزلی با ادعای این که انتقادهای اخیر تاثیری در سرعت بخشیدن به امر پرداخت مطالبات ناجیان غریق نداشته گفت: دراین امرخودمان دلسوز تر از دیگران هستیم .
وی با اشاره به لزوم بهره گیری از تبلیغات در تجهیزات ، لباسها و امکانات ناجیان غریق به عنوان منبع درآمد زا خاطرنشان کرد: در طول نوار ساحلی نیز می توان با استفاده از تبلیغات علاوه بر تجهیز هرچه بیشتر طرح های ساحلی با شناسایی نواقص ، درجهت رفع آن نیز برآییم .
صفرنژاد با تاکید بر لزوم نصب تابلو و تبلیغات محیطی هشدار دهنده برای عدم استفاده گردشگران از نقاط خطر آفرین دریا اظهار کرد: در خصوص شنای مسافران در نقاط خطرآفرین تا حد امکان با تذکر و هشدار از آن جلوگیری می شود اما در هر صورت در این اماکن نیز ناجی غریق وجود دارد.
فرماندار با اشاره به پیش بینی های لازم برای درآمدزایی درساحل خاطرنشان کرد:ساحل انزلی می تواند به تفرجگاه بسیار خوبی برای مسافران و گردشگران تبدیل شود.

معاون سیاسی فرماندار نیز درادامه جلسه با تاکید بربومی سازی ساماندهی سواحل اظهار کرد: علاوه بر افزایش نظارت اداره صنعت ، معدن و تجارت در فروش خدمات کالا به مسافران، تبلیغات یکپارچه محیطی در نوار ساحلی نیز باید مورد توجه قرار گیرد .
وی ،با اشاره به وجود 22 نقطه خطر آفرین در ساحل شهرستان انزلی افزود: 10 نقطه مشخص شده خطر آفرین در حوزه روستاها و 12 نقطه آن در حوزه شهری است که سال گذشته بین 104 ناجی غریق تقسیم شد.
صفری خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان و سرمایه گذاری بخش خصوصی، انزلی در راستای کاهش آمار غریق برای اولین بار می تواند با واگذاری ساماندهی طرح های سالم سازی دریا به عنوان الگویی برای سایر شهرهای ساحلی کشور باشد.
شهرستان بندر انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر و غرب گیلان از مراکز مهم گردشگری شمال کشور است .