مهربخش حسین زاده عربانی در سال جاری بعنوان کارفرین برتر استان گیلان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شد که با حضور استاندار و مسئولان استان مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش ندای گیلان،مدیرعامل شرکت کشاورزی مهربخش گیل، مدیر عامل بازار الگویی ماهی فروشان گیلان، رئیس هیات مدیره صندوق توسعه ملی، عضو کارشناسی اتاق بازرگانی، بازرس صندوق توسعه صادرات ایران از جمله مسئولیت های وی است.

مهربخش حسین زاده عربانی در سال جاری بعنوان کارفرین برتراستان گیلان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شد که با حضور استاندار و مسئولان استان مورد تجلیل قرار گرفت.

مهربخش حسین زاده، دانشجوی دکتراست و در سال 1343 در شهرستان صومعه سرا دیده به جهان گشود و هم اکنون بعنوان مدیرعامل شرکت مهربخش گیل در حال فعالیت است.

احداث پروژه سردخانه و مرکز فرآوری آبزیان، با دارا بودن 80 هکتار استخر پرورش ماهی و ایجاد اشتغال، ساخت بازار الگویی ماهی فروشان، سردخانه و مرکز فرآوری آبزیان از جمله فعالیت های این کار آفرین برتر است.

وی در سال های 82.83.84.86.87.88 بعنوان تولید کننده برتر پرورش ماهی و همچنین در سالهای 88.90.92.93.94.95 به عنوان صادرکننده نمونه و در سال 93 عضو حقوقی نمونه در نظام مهندسی و در سال 88بعنوان تولیدکننده برتر ماهیان گرمابی برگزیده شد.

تقدیر نامه جهت بالا بردن بنیه عملیاتی منطقه چهارم دریایی بویژه در امر لایروبی حوضچه نوتیپ در سال 86 و کسب رتبه دوم در بخش پرورش ماهیان گرم آبی در سال 87 و کسب نشان برتر استانی در پرورش ماهیان سردآبی در سال 82 و گواهینامه صلاحیت پیمانکاری در سال 88 و عضویت کارگروه تخصصی تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی جهت بهبود و توسعه آبزیان استان در سال 84 و غرفه نمونه چهارمین نمایشگاه دامپزشکی استان گیلان در سال88 از جمله موفقیت های این تولیدکننده و کارآفرین برتر گیلانی است.

وی بعنوان مدیر عامل شرکت کشاورزی مهربخش گیل، مدیر عامل بازار الگویی ماهی فروشان گیلان، رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه ملی، عضو کارشناسی اتاق بازرگانی، بازرس صندوق توسعه صادرات ایران نیز فعالیت دارد.

از دیگر فعالیت های این مدیر موفق، پروژه تکثیر کپور ماهیان چینی همکاری با فائو و سازمان تحقیقات شیلات، پروژه افزایش وزن از 3 تن به 8 تن با همکاری فائو، پروژه پرورش لارو با شیرابه سویا، ساختن اولین بازار الگویی تخصصی آبزیان، صادرات ماهی به عراق،ایجاد نمایشگاه های صادرات به کشورهای اروپایی اعم از بلژیک،اسپانیا، ژاپن وغیره است.

آرزوی کودکی وی بالا بردن سطح دانش و رسیدن به درجه دکتری و بالا رفتن از پله های موفقیت بود.

وی از سن 9 سالگی به همراه پدر و برادرانش به کار و کمک به آنها مشغول بود و از سال 1360 در این حرفه فعالیت دارد.

کمک های معنوی خانواده و دوستان نقش مهمی در پیشرفت وی داشته است.

وی درباره شرح زندگی خود گفت: با توجه به فرازها ونشیب ها و همچنین نوسانات اقتصادی ما هم همانند وضع موجوی مانند تکه چوبی بر روی موج نوسانات سوار هستیم و خود را برای رسیدن به اهداف به تلاش وادار می نماییم.

این کارآفرین موفق گیلانی افزود: موفقیت یکی از دلایل بسیار مهم جهت پیشرفت در هر کاری است.

وی افزود: انگیزه و اشتیاق کودکی تا به حال و اینکه این کار حداقل برای 100 خانوار اشتغال زایی کرده است، موجب شده این کار جذب این کار شوم.

حسین زاده بیان داشت: استفاده از علم در راستای تحقق به اهداف وجه تمایز کار ما با افراد دیگر این حرفه است.

وی تصریح کرد: همکاری با دانشگاه اصفهان جهت ترویج پودر نانو بایوجم در پرورش آبزیان، پروژه احداث سردخانه و مرکز فرآوری آبزیان، همکاری با دانشگاه اصفهان در مورد هیدروبیولوژی و نقش پودر نانو در آب و اثرات آن ، ساخت حوضچه های گرد جهت تکثیر طبیعی کپور ماهیان در گیلان با همکاری فائو، تولید لارو به صورت طبیعی در حوضچه های گرد در سال 72 توسط هورمونی های انسانی، استفاده از هورمون های انسانی جهت تکثیر کپور ماهیان چینی برای اولین بار در ایران از جمله فعالیت های ما بوده است.

این مدیر موفق بیان داشت: حمایت های مالی بسیار مهم است، ولی متاسفانه یا خوشبختانه اینجانب بدون هیچ حمایت مالی و با تلاش های خود این راه را سپری نموده ام.

وی گفت: عدم حمایت یکی از مشکلات مهم این حرفه است که با تلاش و توکل می توان این مشکل را مرتفع کرد.

وی خود را انسانی پر تلاش، جستجوگر، سحرخیز و خستگی ناپذیر دانست و بیان داشت؛ پافشاری در بدست آوردن هدف از ویژه گی های خاص اوست.

این مدیر موفق تولیدی تصریح کرد: باید همت خود را برای بدست آوردن هدف بکار بست و از تلاش خسته و از شکست نا امید نشد.

حمایت های مالی نظیر وام های کم بهره و دیر بازده و تبلیغات جهت بهبود مصرف آبزیان از انتظارات ما از مسئولان و سیاستگذاران است.